Uzun süredir Covid-19 ile mücadele kapsamında kullanıma kapatılan piknik alanları yeniden açıldı. Erzurum’da birçok aile ve arkadaş gurupları dün hafta sonu münasebetiyle piknik yaptı.
Covid-19 ile mücadele sonunda başarılı sonuçlar vermeye başladı. Artık rakamlar tersine hareket ediyor. Her geçen gün vaka sayısında önemli ölçülerde düşüş yaşanıyor. Vefat sayıları da oldukça azaldı. Her geçen gün test sayısı artıyor. İnsanlar daha bilinçli hareket ederek Covid-19 ile mücadeleden galip gelmeye devam ediliyor.
ESKİSİ GİBİ OLMASIN DA
Sonuçlar başarılı olunca virüs ile mücadele kapsamında gerçekleştirilen uygulamalar da haliyle yavaş yavaş kaldırılıyor. İnsanlara kısmi mahkûmiyete sokan Corona Virüsü etkisini kaybettikçe insanlar daha hareketli sosyal hayatlarına dönmeye başladı. İnsanların birbirleriyle doğrudan temas etmesi gerektirmeyecek alanlardan başlayarak hayat normalleşiyor.
YENİDEN YEŞİLLİK
Covid-19 ile mücadelede normalleşme süreci kapsamında 1 Haziran itibariyle birçok alan yeniden hizmet vermeye başladı. Erzurum gibi bir yerler insanların en çok kullandığı çay ocakları, kafeler gibi alanlarda belirli kurallar altından hizmet vermeye başladı. Yine bu yönden park ve bahçelerde aynı şekilde yeniden vatandaş kullanabilecek.
FIRSATI DEĞERLENDİRDİLER
1 Haziran’da kafe ve çay ocaklarının hizmete yeniden başlamasıyla Erzurumlular kendilerini çay içmek için dışarı atmıştı. Bayram havasında başlayan 1 Haziran normalleşme sürecinde birçok farklı alanda hizmete yeniden açıldı. Bunlardan birisi de park, bahçe, piknik alanları gibi yerler oldu. Belirli kuralların altında bu alanların kullanılması serbest hale geldi. Vatandaş da bu serbestlikle hafta sonunu piknik yaparak geçirdi.
‘ÇOK ÖZLEMİŞİZ’
Erzurumlu bir vatandaş, “Erzurum’da açık alan faaliyetleri oldukça aktif olarak kullanılıyor. Malum, kış mevsiminin uzun sürmesi, insanların uzun süre kapalı mekânlarda kalması dolayısıyla açık alanlar, yeşillik alanlar hep değerli oluyor. Erzurum’da insanlar her fırsatta çay içmeye çalışırsa yine her fırsatta da piknik yapmaya planlıyor. Bu yıl yaz geldi ama piknik yapamamıştık. Corona yüzünden yapamadığımızı pikniği ailemle birlikte bu gün gerçekleştirdik. Çok özlemişiz..” dediler.

