Corona Virüs salgını ile savaşırken şimdide kene tehlikesi baş gösterdi. Son zamanlarda Erzurum’un çeşitli yerlerinde kene vakalarında artış yaşandı.
Türkiye, Corona Virüs salgını ile mücadele ederken, bazı illerde Kırım Kongo Kanamalı Ateşi hastalığı ortaya çıktı. Havaların ısınması ile birlikte görülmeye başlanan kene vakaları Türkiye’nin birçok yerinde artış gösteriyor. Bu yerlerden birisi de Erzurum oldu. Özellikle son bir aydır Erzurum’un farklı yerlerinde kene vakaları görüldü.
SAKIN!
Kene canlısının insanı ısırması ve oradan insana KKKA (Kırım-Kongo Kanamalı Ateşi) bulaştırması ile ölümcül sonuçlar doğuruyor. Özellikle yapıştığı yerden yanlış bir şekilde çıkarmaya çalışılması sonucu hastalık doğrudan vücuda giriyor ve ölümcül etki süreci başlıyor. Bu nedenle kenenin vücuda yapışması engellenmeli, yapışması halinde de doğrudan hastaneye gidilmesi gerekiyor.
ARTIŞ VAR
Kene göçmen kuşları kullanarak dört bir yana ulaşmayı başarıyor. Havaların ısınması ile birlikte yeniden gündeme gelen keneler, özellikle göçmen kuşların kullandığı yol güzergahları ve çevresi, otluk, çalılık alanlarda daha sık görülüyor. Son günlerde Türkiye’nin çeşitli yerlerinde kene vakaları önemli ölçüde artış göstermesi de bu çerçeveler doğrultusunda gerçekleşti.
DİKKAT EDİN!
Konu ile ilgili olarak bir uzman, hastalığın kene ısırıklarının 1000’de 1’inde görüldüğünü, her kene ısırmasının hastalık anlamına gelmediğini belirterek, “Kene ısırığından sonraki üçüncü günde hastanın ateşi çıkıyorsa uyarıyoruz. Keneyi çıkardıktan sonra hastayı belirtileri konusunda bilgilendiriyoruz. Testleri Ankara’ya gönderiyoruz ve çok hızlı sonuç alıyoruz. KKKA’da belki dünya da en hızlı tedavi uygulayan ülkeyiz diyebiliriz. Bize başvuran hastalarımızda kene boyun ve sırt bölgesinden ısırdığını görüyoruz. Kene ağaçlıklarda ve sazlıkların üzerinden atlıyor. Bu tür bölgelere gidenler genelde uzun kollu ürünleri tercih etmeli. Saç içinde görülebiliyor, bu en riskli olan kısım. Isırdığı yeri ve keneyi görmek zorlaşabiliyor. Bazen de bacak bölgesinden ısırıyor. Biz, kenenin ısırdığı yeri ve burada oluşabilecekleri çok iyi tanıyor ve biliyoruz. Yeşil alan ziyareti dönüşü bir kişinin tamamen vücudu gözleri ile keneye karşı taraması gerekir.” dedi.
UYARI YAPILDI
Diğer yandan Erzurum birçok yerinden de kene vakaları ortaya çıktı Narman Belediyesi konuya yönelik bir bilgi ve uyarı paylaştı. Paylaşımda, “İlçemizde “Kırım-Kongo kanamalı ateşi” nedeniyle çok sayıda vaka gerçekleşti. Keneler tarafından taşınan virüsle oluşan ateş, halsizlik, iştahsızlık, kas ağrısı, baş ağrısı, bulantı, kusma, ishal ve ağır vakalarda kanama gibi bulgular ile seyrederek ölümlere neden olabilen bir enfeksiyon hastalığıdır. Bu mevsimde Tarım ile uğraşan vatandaşlarımızın daha dikkatli olmaları gerekmektedir. herhangi bir kene tutunması vakasında hiç bir müdahale etmeden hemen en yakın hastaneye ulaşmak gereklidir.” cümlelerine yer verildi.

