Genel
Yayınlanma : 08 Haziran 2020 15:10

Fazla normalleşiyoruz!

Fazla normalleşiyoruz!
Haziran ayı birlikte başlayan normalleşme süreci ile birçok kısıtlamalar kaldırıldı. Erzurum’un sokakları, parkları, bahçeleri biranda doldu. Tedbir ne de güvenli mesafeye pek dikkat edilmedi. Mart ayının 11’i ile birlikte Türkiye’de ilk resmi Corona vaka

Haziran ayı birlikte başlayan normalleşme süreci ile birçok kısıtlamalar kaldırıldı. Erzurum’un sokakları, parkları, bahçeleri biranda doldu. Tedbir ne de güvenli mesafeye pek dikkat edilmedi.

Mart ayının 11’i ile birlikte Türkiye’de ilk resmi Corona vakası görüldü. Dünyayı kasıp kavuran Corona Virüsü Türkiye’de ilk görüldüğü günden beri hızlı ve etkili bir şekilde tedbirler alınmaya başladı. Tedbirlerin yanı sıra da sağlık alanında devrim niteliğinde yenilikler, çalışmalar gerçekleştirildi. Covid-19’a karşı yapılan tüm bu çalışmalar neticesinde Türkiye çok kısa süredir gidişatı tersine döndürmeyi başardı.

TEHLİKE GEÇMEDİ!

Tablo tersine dönmeye başlayınca alınan tedbirlerde önce hafifletildi. Devamında ise yavaş yavaş belirli kurallar altında kaldırılan tedbirler özellikle 1 Haziran’dan sonra önemli ölçüde normalleşmeye adım atıldı. Her ne kadar normalleşme süreci başlamış olsa da vatandaşa uyarılar yapılarak tehlikenin geçmediği uyarısı sık sık yapılmaya devam ediliyor.

TEHLİKE ARTABİLİR

Corona salgının ilk başladığı günden beri alınan tüm tedbirlerin sonuçları doğrudan vatandaşında davranışlarına, duyarlılıklarına bağlı olduğu sürekli belirtilmişti. Yanı şekilde normalleşme sürecinde de durum aynı. Normalleşme sürecinde insanlar bilinçli hareket etmezlerse tehlike her an artabilir ve can kayıpları, pozitif vakalar artabilir.

SAKİN OLUN

Erzurum’da normalleşme süreci başlaması ile birlikte büyük bir hareketlilik başladı. Şehrin her köşesinde kontrolden uzak bir yoğunluk oluşmaya başladı. Normalleşmeye belirgin olarak girildiği 1 Haziran’dan sonra insanların daha tedbir davranması gözlerden kaçmadı. Tehlike tam geçti derken yeniden baş göstermesine neden olabilecek duyarsızlıkla büyük tehlike oluşturuyor.

KİMSE BAŞA DÖNMEK İSTEMİYOR(SA)

Uzmanlar konu ile ilgili olarak vatandaşa yönelik uyarılarda bulundular. Uzmanlar, “Corona sürecinde her kesim kendi çerçevesinde büyük fedakarlıklar sergiledi.. Bir Erzurumlu için yaz mevsiminde evde kalmak çok zordur ama kaldılar. 1 Haziran itibariyle normalleşme başlamasıyla herkes bir anda kendini dışarıya attı. Sanki virüs riski tamamen bitmiş gibi davranıldığını görüyoruz. En başta güvenli mesafe kuralları artık o kadarda dikkat edilmediğini gördük. Herkes tedbirini almalıdır. Yeniden başa dönmek kimse istemez.” dediler.

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.