Korona Virüs salgını sebebiyle kapatılan piknik alanlarının açılmasıyla tavuk eti satışlarında resmen patlama yaşanıyor. Özellikle geçen hafta sonunda esnaf talebe yetişmekte zorluk çekti.
Covid-19 sebebiyle alınan birçok tedbirler neticesinde vatandaş evde kalmaya başlamış, yapılan, yapılacak bir çok faaliyet de beklemeye, sadece plan aşamasında bırakılmıştı. 1 Haziran itibariyle başlatılan normalleşme süreciyle vatandaş planlarını gerçekleştirmeye başladı. Sosyal faaliyetlerin zirve yaptığı geçen hafta sonun da ise bazı esnaf kesim resmen bayram etti.
BEYAZ ETTE TEDBİR DURGUNLUĞU BİTTİ
Corona Virüs tedbirleri kapsamında tabiat parkları, milli parklar ve mesire alanlarının kapalı olması beyaz et sektörünü olumsuz etkiledi. Beyaz et sektörü tüketiminde önemli bir yer olan Erzurum’da, Corona Virüs tedbirlerinin beyaz et sektörüne etkileri hayli fazla olmuştu. Vatandaşın piknik yapamaması beyaz ette beklenen piknik sezonu artışını engellemişti.
BÜYÜK KATKI
İnsanların evde kaldığı süreçte tavuk etinden taviz vermediğini söyleyen Erzurumlu bir tavukçu esnafı, Evde sürekli olarak tavuk eti tüketildiğini dile getirdi. Asıl tavuk sektörünün kazançlı çıktığı dönemin piknik sezonu olarak işaret eden esnaf, piknik alanlarında tüketilen tavuk etinin miktarlarına dikkat çekerek, sektöre katkısına vurgu yaptı.
BOL BOL ET
Esnaf, “vatandaşlar evde kaldıkları dönemlerde vatandaşlar yine tavuklarını bol bol tükettiler. Tavuk tüketimi hiç azalmadı desek yalan olmaz. Özellikle bazı kesimler kilo almamak ama güzelce de yemek yemek için tavuğun göğüz kısmına yöneldiler. Haşlama tarzında tüketilen göğüz kısmı hem kilo aldırmıyor hem de vücudu dinç tutuyordu. Ramazan ayında her yıl olduğu gibi azalan tavuk eti satışları şimdi yeniden canlandı.” dedi.
BÜYÜK ARTIŞ
Asıl satışlarının 1 Haziran’da başladığı belirten esnaf, “Uzun süredir tüm Türkiye’de olduğu gibi Erzurum’da da insanlar pikniğe çıkmadı. Piknik alanlarının kapalı olması bizleri çok özlem haline sokmuştu. Ancak 1 Haziran itibariyle açılan piknik alanları işleri biranda canlandırdı. Fakat hafta sonu işlerde resmen patlama yaşandı. Siparişlere yetişemez hale geldik. İnsanlar mangal yapmayı çok özlemişler. İşlerimiz normalleşme süreciyle birlikte yüzde 15’lk bir artış gördü.” diye konuştu.

