Türkiye’deki 30 büyükşehir ve Zonguldak ilinde uygulanan sokağa çıkma yasağından dolayı boş kalan Erzurum sokaklarında, dışarıda kalan hayvanlar kendi kaderlerine terk edilmedi.
Türkiye’de Corona Virüs salgını ile mücadele tüm hızı ve ciddiyeti ile sürüyor. Can kaydının 3 bini aştığı bu günlerde alınan tedbirlerde kontrollü bir şekilde sürdürülüyor. İnsanların sağlığını korumak, can kaybı ve vaka sayılarındaki artışı tersine döndürmek için sürekli olarak yeni tedbirler hayata geçiriliyor. Sürekli olarak daha güzel günler için bu günleri feda edilmesi gerektiği yetkililer tarafından dillendiriliyor.
YASAKLARA DEVAM
Corona ile mücadele alınan kararlardan birisi de son 3 haftadır uygulanan sokağa çıkma yasağı oldu. Resmi tatilleri kapsayacak şekilde uygulanan sokağa çıkma yasağında gün boyunca evlerde kalmasını gerektiren sokağa çıkma yasağı ile 30 büyükşehir ve Zonguldak ilinde sokaklar bomboş kaldı. Sokakların bomboş kalması ile birlikte en büyük sıkıntıya sokak hayvanları düştü.
YASAK ONLARI DAHA ÇOK ETKİLEDİ
Özellikle Erzurum’da sokak hayvanlarına yönelik ilgi oldukça fazla. Esnaf, vatandaş ve kurumlar sürekli olarak sokak hayvanları için bir şeyler hazırlayarak onların aç ve susuz kalması engelleniyordu. Sokağa çıkma yasağı ile birlikte vatandaş ve esnaf evlere kapandı. Sokak hayvanların bakımları, vatandaşın ve esnafın evlerde kalmasıyla iş kurumlara kaldı.
SOKAK SOKAK…
Erzurum’un dört bir yanında sokağa çıkma yasağı süresince özellikle Tarım ve Orman il, ilçe Müdürlükleri ile Büyükşehir ve ilçe belediyeleri sokak hayvanları için harekete geçti. Başta şehir merkezleri olmak üzere ilçe merkezleri ve çevrelerde sokak hayvanları unutulmadı. İnsanların ve esnafın dışarı çıkamadığı sürede sokak hayvanları aç kalmaması için çalışmalar yapılıyor.
ONLARI DA DÜŞÜNÜN
Uzmanlar vatandaşlara seslenerek, “İnsanlar evlerinde genel olarak yiyecek ve içecek ihtiyaçlarını giderebiliyor. Ancak dışarıdaki sokak hayvanları maalesef beslenme noktasında insanlara bağımlı hale gelmiş halde. Su ve yemek noktasında insanlardan sürekli beklenti içerisinde olan hayvanlar, yetkili birimlerce beslenmeye çalışılsa da yeterli olunmayacaktır. Bu sebeple vatandaşlar hemen kapı önlerine pencereler sokak hayvanların ve kuşların ihtiyacı için yiyecek ve içecek bırakabilirler.” dediler.

