Mevsim son bahara dönmesi ile birlikte Erzurum’da yavaş yavaş kış hazırlıkları başladı. Şehirde soğuk ve yağışlı havalar etkisini iyice göstermeye başladı. Özellikle geceleri aşırı soğuyan hava kış mevsiminin sinyallerini verdi.
SİPARİŞLER VERİLDİ
Erzurumlu vatandaşlar havaların artık normal olduğunu belirtirken esnaf ise işi şansa bırakmayarak kışlık hazırlıklarını hızlandırdılar. Mevsiminin sonbahara dönmesi ve Erzurum’da aniden gelebilecek karlı havalardan dolayı otomobillerin ve diğer araçların kışlık lastiklerinin siparişlerinin verilmeye başlandı. Esnaf, lastik siparişlerini erken verilmesinin uygun olduğunu, daha sonradan vatandaşların sıkıntı yaşayabileceğini belirttiler. Esnaf, vatandaşın yoğunluk gösterdiğini belirterek, hazırlıkların tüm hızıyla sürdüğünü bildirdi.
ERZURUM ŞARTLARINDA TEDBİR ERKEN ALINMALI
Zaman kaybetmeden lastik değişimlerinin yapılması gerektiğini belirten esnaf, ‘Kış mevsiminde en iyi şekilde araç kullanmanın yolu hiç şüphesiz sağlam bir lastikten geçiyor. İnsanlar zamanla daha duyarlı hale geliyorlar. Erken zamanlarda hemen lastiklerinin sipariş veriyorlar çoğu, bazıları da sonuna kadar bırakabiliyorlar. Şimdi havalar serinledi, insanların da aklına doğal olarak kış erken gelebilir riskine karşılık kış lastiklerinin siparişlerini verdiler, vermeye başladılar. Yazlık lastiklerle devam edip, umursamayan araç sahipleri elbette oluyor. Kar düşene kadar lastik değişimi yapmıyorlar. Zamanında değişimler yapılmalıdır.’ Dediler.
KIŞ SİNYALİNİ VERDİ
Son günlerde başlayan yağışlar kış aylarının sinyalini verdi diye konuşan vatandaşlar konuyla alakalı olarak, ‘Erzurum son günlerde yağışlı ve serin havaların etkisine girdi. Havalar soğumaya başlayınca ister istemez bazı ihtiyaçlar kendini göstermeye başlıyor. Bunlardan birisi de hiç şüphesiz kış lastikleri yani kış mevsimi gelmesine daha çok var fakat ihtiyaç olur da erken zamanda buzlanma gibi olaylar olursa diye biz siparişimizi verdik. Kazasız bir kış mevsimini de geride bırakırız diye umuyoruz.’ İfadelerini kullandılar.

