Erzurum’da hava sıcaklıkları henüz eksileri görmese de artık soğuk denecek seviyelere kadar düştü. Hal böyle olunca insan bünyesi soğuklara karşı daha duyarlı hale geliyor. Şehirde soğuk havalar ile kirli havanında etkisini arttırmasıyla vücut direncini arttırmanın önemi ortaya çıkıyor. Bağışıklık sistemini güçlendirmenin en kolay yolu ise bol bol c vitamini almaktan geçiyor.
UZMANLARDAN UYARI
Sonbahar ve kış mevsimlerinde bol bol meyve tüketimi konusunda uyarılarda bulunan Uzmanlar, ‘Beslenmede en önemli öğe sebze ve meyveler, her renk ve çeşidi ile yeterli miktarda tüketilmesi gereken besinlerdir. Günlük beslenme alışkanlıkları ağırlıklı olarak, meyve ve sebzenin mevsime özel çeşitlerinden oluşmalıdır. Mevsim değişimine bağlı hastalık sürecine karşı vücut direncini güçlendirme özelliği bulunan sonbahar sebze ve meyvelerinde, mevsimine özel ve doğadaki gibi koyu sarı, kırmızı, yeşil ve turuncu renkler hâkimdir. Bu birbirinden farklı ve eşsiz renkteki besinler, hastalıklarla savaşan fitokimyasallardan zengin özelliklere sahiptir.’ Dediler.
MANDALİNA VE PORTAKAL ÖNCELİK
Sonbahar mevsimi ile birlikte havaların soğuması vatandaşları doğal çözümler aramaya zorluyor diye konuşan esnaf, ‘Kış mevsimi, soğukların artması ile birlikte meyve satışlarında önemli bir artış yaşanıyor. Yaz mevsiminde de bu ilgi var ama kış mevsiminde bu ilgi iki katına çıkıyor. Özellikle mandalina, portakal ve elma gibi meyveler ve yanında sebze türlerinin satışların çok artış yaşanıyor. Özellikle öğrenci kesimi meyve çok önem veriyor. Daha sıcak memleketten gelen öğrenciler buranın havasından dolayı hasta olmamak için bol bol c vitamini almaya çalışıyorlar.’ dediler.
MEYVE TÜKETİMİNDEN GERİ DURMUYORUZ
Mevsimine göre meyve tüketiminden geri durmuyoruz diye konuşan vatandaşlar ise, ‘Kış mevsiminde sağlığımıza çok dikkat etmemiz gerekiyor. Hastalandığımız zaman bu soğuklarda çok zorluk çekiyoruz. Özellikle çocuklarımızın daha fazla c vitamini alması gerekiyor. Meyve tüketimine fazla önem veriyoruz. Mevsimine göre meyve tüketiminden geri durmuyoruz. Fakat özellikle kış meyvelerini daha fazla tüketiyoruz.’ İfadelerini kullandılar.

