Erzurum esnafı, Corona Virüsü ve buna bağlı olarak tatil edilen okullar, boşalan şehirle birlikte en zayıf dönemini yaşadı. Esnaf Corona virüsünün bitip, hayatın normale döneceği günü iple çekiyor.
Corona Virüsünden dolayı Türkiye çapında bazı kapsamlı tedbirler alındı. Büyük çapta alınan ilk tedbir arasında eğitim hayatına ara verilmesi oldu. Arkasından eğlence merkezleri ve devamında da toplu ortamların oluşmasına sebep olan yerlerin kapatılması karar verildi. Yine bu kararlar için insanları bir araya getiren faaliyetlerde iptal edil. En son olarak da yer yer ve zaman zaman sokağa çıkma kısıtlamaları getirildi.
EKONOMİDE KAYIP DÖNEM
Corona Virüsünün yayılmasına engel olmak için alınan bu kararlar sonrası bazı taraflar sıkıntı yaşamaya başladı. Özellikle esnaf kesim büyük bir çıkmaza girdi. İnsanların virüsten dolayı evlere kapanması dükkanların boş kalmasına bu duruma bağlı olarak da iş yapamayan esnafın sıkıntılarının büyümesine neden oldu.
ÖĞRENCİ OLMAYINCA İŞDE OLMUYOR
Zaten ekonomik olarak sıkıntı içerisinde olan Erzurum esnafı, Corona Virüsü sebebiyle daha da kötü duruma düştü. İş yapmakta zorlanan esnaf, virüs dolayısıyla vatandaşın evlerine kapanması ve bilhassa öğrencilerin memleketlerine dönmesiyle tamamen bitik duruma geçti. Esnafın sorunları da bu noktada büyüdü.
KAPASİTE DÜŞTÜ
Son durumları hakkında konuşan kırtasiye esnaflarından Arif Sönmez, “Okulların tatil olmasından sonra Covit-19 eklenince işlerimiz tamamen düşütü. Şu anda yüzde 25 kapasiteyle çalışıyoruz. Tüm meslektaşlarıma Allah yardımcıları olsun. Covit-19 bir an önce bitmesi için dua ediyoruz. Bu iş uzadıkça bi daha çok yıpranıyoruz.” dedi.
İŞLER ÇIKMAZDA
Corona Virüsünü ilk Türkiye’de görülmesiyle başlayan süreçten bu güne kadar işlerin her gün daha kötüye gittiğinin altını çizen esnaf, okulların tatil olması işleri bertaraf etti. Öncesinde de gitgide işlerin kötüye gittiğini, çeşitli tedbirlerin alınması için çağrılarda bulunduklarını dile getiren esnaf, son Covit-19 ile birlikte her şeyin çıkmaza girdiğini söyledi.

