Corona Virüsten dolayı hastaneden yatan bütün İspirli hastalar taburcu olduğunu duyuran İspir Kaymakamlığı, taburcu edilen 14 hastanın evlerdeki 14 günlük izlenimin devam ettiği aktarıldı.
Türkiye Corona Virüse karşı sürdürdüğü mücadelenin sonuna yaklaştı. Son birkaç haftadır. Virüs ile mücadele kapsamında yürürlüğe konulan tedbirler bir bir kaldırılmaya başladı. Corona Virüsten etkilenen insanların sayısı her geçen gün biraz daha düşüyor. Alınan tedbirlerle beraber, insanların konuya yönelik duyarlılığı büyük yol kat edilmesini sağladı.
BİRLİKTE MÜCADELENİN BAŞARILI SONUCU
Erzurum’da da Crona Virüs vakası yok denecek kadar azaldı. Corona Virüsün Türkiye’de görüldüğü ilk günden beri Erzurum en az vakaya sahip iller arasında yer aldı. Vatandaşın duyarlı davranması, yetkili mercilerin konuya yönelik yoğun çalışması sonucu elde edilen başarılı sonuçlar, Ramazan Bayramı sonrası daha da iyiye gitmesi bekleniyor.
4 MAYISTAN BERİ YENİ VAKA YOK
Erzurum’un İspir ilçesinde ise hiç yeni vaka kalmadı. Bu ay başından beri yeni vaka olmadığını bildiren İspir Kaymakamlığı, “20 Mayıs 2020 tarihi itibarıyla İspir’de koronavirüsten dolayı hastanede yatan bütün hastalarımızın taburcu olmasıyla hastanede yatan hastamız bulunmamaktadır. İspir’de gelinen aşamada; Görünen son koronavirüs vakasının tarihi 4 Mayıs, Koronavisrüs testi pozitif çıkan toplam hasta sayısı 21, Toplam iyileşen hasta sayısı 7, Taburcu sonrası ev izleminde takip edilen hasta sayısı 14’tür.” bilgilerini verdi.
14 GÜNLÜK TAKİP SÜRÜYOR
Tedbirlerin elden bırakılmadan, Virüs tamamen yok olana kadar gerekenlerin yapıldığını ifade eden Kaymakamlık paylaşımı, “Testi pozitif çıkan hastalarımız hastaneden taburcu sonrası tedbir gereği 14 gün ev izlemine alınmaktadır. Bu hastalarımızın da yakın zamanda iyileşmesi ve koronavirüs pozitif sonuçlu hiç hastamız kalmaması beklenmektedir.” cümleleri yer aldı.
TEHLİKE GEÇMEDİ!
Vatandaşa seslenen Kaymakamlık, “Duyarlı ve dikkatli hareket edilmesi ile gelinen noktadaki veriler başarı sağlandığını göstermekle ikinci bir salgın aşaması olmaması için bundan sonraki süreçte; Maske, Sosyal mesafe, Kapalı ortamda bulunmama gibi kurallara dikkat edilmesi ve vatandaşlarımızın bir süre daha eskisi gibi normal yaşamda olamayacağı bilinci ile hareket etmesi gerekmektedir. Kurallara uyalım, kendimizi ve toplumu koruyalım, başkasının hakkına saygı gösterelim!” şeklinde paylaşımda bulundu.

