Erzurum’da havaların soğumasıyla birlikte çiçekçi esnafı işleri azaldı. Özel günler dışında hareketlilik yaşanmayan çiçekçilerde, özellikle düğün sezonun bitmesi işleri azalttı.
Havaların iyice soğumasıyla birlikte Erzurum esnaflarından bazı kesimlerin işleri oldukça canlandı. Sıcaklı olarak uygun mekanlar vatandaşın gözdesi oldu. Günün çoğunda dolu dolu hizmet veren bu yerler, yazları maalesef aynı etkiyi göremiyor. Bunlar gibi bazı esnafta ise söz konusu durumun tam tersi yaşanıyor.
İŞLERDE SAKİNLİK VAR
Özellikle sıcak günlerde yoğun bir tempoyla çalışan bazı işletmeler kışın resmen tatile giriyorlar. Bazı durumlardan doğrudan etkilenen bu işletmelerin başında da çiçekçiler geliyor. Yılın sıcak zamanlarında neredeyse boş vakit bulamayan çiçekçiler, kış mevsimiyle birlikte sakinlemeye başlıyor. Tabi çiçekçi esnafın anlatımına göre, işlerin tamamen değil de azaldığını ifade ediyorlar.
ÇİÇEKÇİLER HER ZAMAN RÖVANŞTA
Çiçekçiler Erzurum’da genel olarak işlerin iyi olmasından memnun olduklarını söyleyerek, “Erzurum çiçekçilik sektörü için oldukça hareketli. Bu durum genel de de her yer içinde aynı. Çiçekçilik birçok alan ile doğrudan ilişkili olmasından dolayı sürekli kapısı çalınan bir yer halinde. Düğünler, özel günler, kutlamalar, süs gibi birçok alan için rahatlıkla çiçekçilik ön plana çıkıyor. Ayrıca çok pahalı olan bir sektörde olmaması vatandaşın ilgisi çekiyor.” dediler.
SEVGİ OLDUKÇA ÇİÇEKTE OLACAK
Erzurum’da bir çiçekçi esnafı, kış sezonu ile ilgili olarak, “Kış mevsiminde haliyle işler daha durgun oluyor. Bunun en büyük sebebi ise düğünlerin olmaması, insanların dışarıya pek çıkmaması gibi durumlar yer alıyor. Ancak işlerde yine hareketlilik yeterince var. Her zaman çiçek için bir ortam mutlaka sağlanıyor. Hiçbir şey olmasa sevgi var.” diye konuştu.
BAKIŞ AÇISI DEĞİŞTİ
Erzurum’daki çiçeğe karşı olan ilgiye değinen esnaf, “Erzurum önceleri tarıma dayalı bir memleketti. Şehirde yaşayanlardan çok kırsalda yaşayan vardı. Durum böyle olunca çiçeğin ottan pekte bir farkı yoktu. Şehirleşme arttıkça durum çok değişti. Nasıl ki bir köpeğin evin etrafındaki güvenlik amacından çıkıp tamamen zevk amaçlı bakılmasına dönmüşse çiçekte aynısı oldu. Önceden tarlanın kenarında biten ve gereksiz diye sökülen bir çiçek bu gün evlerde süs olarak kullanılıyor. Ayrıca kırsal yerlerde yaşayan vatandaş da artık evinde çiçek yetiştirmeye başladı.” şeklinde konuştu.

