Genel
Yayınlanma : 22 Kasım 2019 11:45

Ahırcılık ve hayvancılığı gelişiyor

Ahırcılık ve hayvancılığı gelişiyor
Tarım ve hayvancılığın geliştirilmesine yönelik devlet tarafından sağlanan teşvik ve desteklerle İspir’e bir işletme daha kazandırıldı. Yüzde 50’si devlet, yüzde 50’si de çiftçi tarafından karşılanan ve DAP kapsamında modern ahır projesi yapan İspir Cibal

Tarım ve hayvancılığın geliştirilmesine yönelik devlet tarafından sağlanan teşvik ve desteklerle İspir’e bir işletme daha kazandırıldı.

Yüzde 50’si devlet, yüzde 50’si de çiftçi tarafından karşılanan ve DAP kapsamında modern ahır projesi yapan İspir Cibali Mahallesi’nden Hüseyin Çimen isimli vatandaşın işletmesinin açılışı Kaymakam Faruk Erdem, İlçe Tarım ve Orman Müdürü Sencer Sağıroğlu, İlçe Jandarma Komutanı Engin Bodur ve mahalle sakinlerinin katılımıyla yapıldı. 50 büyük baş kapasiteli ve 192 bin 500 TL hibe desteği alarak yapılan modern ahırda gübre çukuru, gübre sıyırıcı sistemi ve ayrıca buzağılık olarak ayrı bir bölüm bulunuyor. Açılış öncesi Kaymakam Faruk Erdem katılımcılara hitaben bir konuşma gerçekleştirdi.

“ERZURUM ÜLKEMİZİN BÜYÜK BAŞ HAYVAN DEPOSU”

Katılımcıları selamlayarak konuşmasına başlayan Kaymakam Erdem, “Değerli arkadaşlar burada bölgemiz için önemli bir yatırımın açılışını yapacağız, mutluyuz. Mutluyuz, çünkü burada yapılan bu üretim sadece İspir’in ekonomisine değil ülke ekonomisine de bir katkı sağlayacak. Ama özelde İspir olarak değerlendirince böyle bir proje ile yatırım yapınca ilçenin gelişmesine katkı sağlamış oluyoruz. Sözlerime başlamadan 35 gün gibi kısa bir sürede bu işi yapan Hüseyin Bey’e özellikle teşekkür ediyorum.” dedi.

HAYVANCILIK DESTEKLERİ KAZANDIRIYOR

Bölgede devlet destekli yapılan modern manadaki 7’inci ahırın açılışını yaptıklarını, şu anda Karahan Mahallesinde yapılmakta olan bir ahırı da geçtiğimiz günlerde gezdiğini belirten Kaymakam Erdem, “Genel olarak projeler olumlu ama yeterli mi, tabii ki değil. Çünkü Erzurum dediğimizde akla ilk gelen büyükbaş hayvancılık, Erzurum ülkemizin büyük baş hayvan deposu. Ancak hayvancılıkta ülkemizde Konya birinci sırada yer alıyor. Bunun sebepleri var muhakkak. Sanayi ve tarımın gelişmiş olması bunların hayvancılığı desteklemesi önemli bir faktör. Maalesef şunu özellikle söylemem lazım ki zihniyet olarak da fenni hayvancılığa bizden daha yatkınlar, bu konuya daha açıklar. Biz daha çok geleneksel yöntemlerle bu işi yapmaya çalışıyoruz. Atadan, dededen ne gördüysek öyle yapalım istiyoruz ama günümüzde bu yöntemler eskidi, kendimizi de yenilememiz gerekiyor.” cümleleri ile konuşmasına devam etti.

‘KOOPERATİFÇİLİĞİ GELİŞTİRMEK İÇİN ÇALIŞMA YAPIYORUZ’

Çörmeli bölgesindeki 26 köyde yapmayı planladıkları süt toplama projesi hakkında da bilgi veren Kaymakam Erdem, “İspir Çörmeli bölgesindeki köylerimiz büyük baş hayvancılığa yatkın, çünkü burası da Erzurum Ovası gibi bir ova. Bu bölge ile alakalı bir çalışma yaptık, süt toplama projesi. Buranın hayvan sayısını ve ulaşım maliyetini hesapladık. Sağmal inek sayısı buradaki köylerde 3 bin 100 adet, bu da ortalama günlük 24 ton süt üretimi demek oluyor. İşte bu üretimi destekleyeceğiz.” sözlerini kaydetti.

ÇİFTÇİLER İNCELEMEYE GİDECEK

“Burada kooperatifçiliği geliştirmek için çalışma yapıyoruz ve bununla alakalı birkaç köyde toplantı yaptık. Üretimi devamlı ve karlı hale getireceğiz. Yazın vatandaşın durumu iyi. Çünkü kendi hayvanından ürettiği ürünleri satıyor, ama kışın iş tersine dönüyor. Yazın alacak süt bulamazken insanlar kışın sütlerini satamıyor ya da çok cüzi bir bedelle satıyor. Burada ciddi bir dengesizlik var. İşte bunu gidermek için üretici ve tüketici arasındaki basamağı kaldırarak her zaman karlı bir ticaretin yapılacağı kooperatif modelini buraya oturtmayı hedefliyoruz. Bunun örnekleri ülkede çok, en bilineni de Torku.” diyerek kooperatifleşmeden bahseden Kaymakam Erdem, her köyden çiftçileri önümüzdeki dönemde yurtiçi ve dışındaki başarı sağlamış yerlere yerinde inceleme yapmaları için göndereceklerini, konuyla alakalı projelerini hazır olduğunu belirtti.

VALİ MEMİŞ’İN ERZURUM İÇİN KOYDUĞU HEDEFLERİ ANLATTI

Hayvancılığı desteklerken en önemli masraf kaleminin yem girdisi olduğunu ve bunun karşılanmadığı takdirde maliyetler nedeniyle hayvancılığın zorlaştığını ifade eden Kaymakam Erdem, “Şu an buradaki üreticilerimizin ekseriyeti yemi güneydoğu bölgesindeki illerden alıyor. Madem bu işi yapıyoruz, yemi neden biz üretmeyelim. Bu konuda da Erzurum Valimiz geçen yıldan beri üreticiyi destekliyor. Biz de İspir’de bu kapsamda yem bitkisi tohumu dağıttık. Çiftçinin memnuniyeti üzerine Valilik bütçesinden bu yıl daha da fazla yem bitkisi tohumu dağıtacağız. Çiftçimiz zamanla kendisi tüm üretimini yapacak inşallah.” şeklinde konuştu.

‘BİR NUMARA OLACAĞIZ’

Erzurum Valisi Okay Memiş’in Erzurum için kendilerine hedef koyduğu 1 milyon hayvan hedefi için çalıştıklarını söyleyen Kaymakam Erdem, “Erzurum’u eskisi gibi yine Türkiye’nin bir numarası yapacağız hayvancılıkta. Kendisi her türlü desteği bize veriyor fazlasıyla. Bu konuda kendisine ilçemiz adına şükranlarımı sunuyorum.” cümleleri ile sözlerine devam derken; bu hedefi gerçekleştirmek için yapmamız gerekenler olduğunu, hayvancılığın muhakkak fenden yararlanarak modern anlamda yapılması gerektiğini vurguladı.

MODERNİZE KAZANÇ SAĞLAYACAK

Erdem, “Küçük ahırları bırakıp büyük işletmelerle bu işi yapmamız lazım. Makineli tarımı optimal yapmalıyız. Ancak bu şekilde maliyetleri düşürüp karlılığı artıracağız. Eskiden traktör yok iken saban ile nasıl tarla sürüyorsak şimdi de hayvancılıkta da modern ahırları kullanacağız.” dedi.

DAHA TİTİZ DAVRANILACAK

Devlet destekli ahırlara son dört yılda İspir’de 26 çiftçinin başvuru yaptığını ve bunların sadece 8 tanesinin işi yaptığını, dolayısıyla başvuru yapıp da ahır desteğinden faydalanmak isteyen diğer vatandaşların destekten mahrum kaldıklarını vurgulayan Kaymakam Erdem, projeyi yapmayacak olanların diğerlerinin hakkını engellememesi gerektiğini ve bunun olamaması için de titiz davranacaklarını ifade etti.

BİLGİ ALDI

Konuşmasının son bölümünde işin Hüseyin Çimen’e hayırlı olmasını dileyen Kaymakam Erdem; bu projelerde yoğun emek sarf eden İlçe Tarım ve Orman Müdürü Sencer Sağıroğlu’na da teşekkür etti. Program sonunda Kaymakam Faruk Erdem tarafından işletmenin açılış kurdelesini kesilerek tesis açılışı gerçekleştirildi ve tesis hakkında ilgililerden bilgi alındı.

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.