Genel
Yayınlanma : 27 Mayıs 2020 16:22

Bu bayram evde kaldık!

Bu bayram evde kaldık!
Erzurum’da sokağa çıkma yasağı nedeniyle Ramazan Bayramı sessiz geçti. Önceki bayramlarda tüm halkın toplanıp bayramlaştığı meydanlar, sokaklar bu bayram boş kaldı. Bir Ramazan ayı ve bayramını daha geride bıraktık. Bu bayram diğer bayramlar gibi...

Erzurum’da sokağa çıkma yasağı nedeniyle Ramazan Bayramı sessiz geçti. Önceki bayramlarda tüm halkın toplanıp bayramlaştığı meydanlar, sokaklar bu bayram boş kaldı.

Bir Ramazan ayı ve bayramını daha geride bıraktık. Bu bayram diğer bayramlar gibi olmadı. Covid-19 nedeniyle alınan bir dizi tedbirler neticesinde Türkiye geneli Ramazan Bayramı’nı evinde geçirmek zorunda kaldı. 81 ilde uygulanan sokağa çıkma yasağı vatandaşı 4 gün boyunca evlerinde kapalı kalmaya zorladı.

BU BAYRAM UZAK KALDIK

Erzurum’da bayramlar oldukça neşeli ve hareketli geçiyordu. Misafirliklerin yoğun yaşandığı Erzurum’da özellikle diğer illerden gelen gurbetçiler şehrin nüfusunu tavan yaptırıyordu. Artan nüfusa bağlı olarak sokaklar, camiler, ziyaret yerleri, esnaf kesimi adeta dolup taşıyordu. Ekonominin de önemli oranda arttığı bayramlar her kesimce sabırsızlıkla bekleniyordu.

HÜZÜNLÜ VE SESSİZ BAYRAM

Bu Ramazan Bayramı’nda Erzurum ilk kez bu kadar sessiz, garip ve hüzünlü geçti. Covid-19 sebebiyle uygulanan sokağa çıkma yasağı nedeniyle gurbetçilerin Erzurum’a gelemediği gibi akrabalar, komşular arası da misafirlikler maalesef olmadı. İnsanlar bu Ramazan Bayramı sürecinde evlerin de sadece telefonları ile birbirleriyle bayramlaşabildi.

HER TARAF BOMBOŞ

Cumhuriyet Caddesi, normal zamanlarda bile yoğunluk yaşarken bayramlarda yürümenin bile zor hale geldiği bir yer haline geliyordu. Cumhuriyet Caddesi ve çevresindeki sokaklar tamamen doluyor yoğun bir insan kalabalığına şahit oluyordu. Çay ocakları, kafeler, alışveriş merkezlerinin tıka basa dolduğu bayramlar bu yıl sadece hatıra, özlem olarak kaldı.

REHAVETE SAKIN KAPILMAYIN!

Erzurum halkının bildiği en sessiz Ramazan Bayramı’nı geride bıraktığı bu günde de insanlar kendilerini sokağa atacak. Yoğun kalabalıkların yaşanacağı bu günde aynı zamanda, toplumda bir gelenek olan ‘Geçmiş Bayram Kutlaması’ yapılacak. Covid-19 riskinin halen daha devam ettiği bu günlerde herkesin daha dikkatli olması gerekiyor. Sarılmalar, tokalaşmaların yapılmaması güvenli mesafenin korunması, maske kullanımı ve hijyen hayati önem taşıyor. Bu sıkıntılı süreçlerin bir an önce geride kalması için her bireyin azami seviyede dikkat etmesi gerekiyor.

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.