Genel
Yayınlanma : 27 Mayıs 2020 16:20

Pandemi ile mücadelede aksatılmadan devam

Pandemi ile mücadelede aksatılmadan devam
İspir İlçesinde Corona Virüs salgını ile alakalı tedbirlerin alınmaya başlandığı 11 Mart 2020 tarihinden bu güne kadar vatandaşların mağduriyet yaşamaması adına kamu görevlisi ve gönüllü vatandaşlar büyük bir özveri ile çalışmalarını yürütmeye devam ediyo

İspir İlçesinde Corona Virüs salgını ile alakalı tedbirlerin alınmaya başlandığı 11 Mart 2020 tarihinden bu güne kadar vatandaşların mağduriyet yaşamaması adına kamu görevlisi ve gönüllü vatandaşlar büyük bir özveri ile çalışmalarını yürütmeye devam ediyor.

HERŞEY KONTROL ALTINDA

Covid-19 kapsamında alınan tedbirlerin kontrollü bir şekilde yürütülmesi, bu aşamadan hiçbir kesimin mağdur olmaması için faaliyetlerini aksatmadan devam eden İspir Kaymakamlığı, yapılan çalışmalar hakkında bilgiv erdi. Kaymakamlık yaptığı bilgilendirmede, “Her gün mutat olarak; 65 , 20- ve kronik hastalığı olan vatandaşlarımızın maaş, ilaç ve diğer günlük ihtiyaçları, evinden çıkamayan vatandaşlarımız için evde sağlık hizmeti, sokak hayvanlarının beslenmesi, ihtiyaç sahibi vatandaşlarımıza gıda kolileri, Erzurum-Rize karayolu kesişimi (Kân) uygulama noktasında pandemi tedbirleri kapsamında denetimler, esnaf bilgilendirme ve hijyen denetimi, berber ve kuaförlerin günlük denetimi, vefa iletişim merkezinden vatandaşlarımızın talepleri, ticari taksilere yönelik denetimleri sürdürülüyor.” dendi.

YOĞUN MESAİ

Yaya devriye faaliyeti ile virüse karşı çarşı içindeki toplanmalara karşı uyarı çalışmalarınde yapıldığını aktarılan paylaşımda İspir Kaymakamı Faruk Erdem, “Kimisi büroda kimisi sahada uzun zamandır yoğun mesai ile çalışan arkadaşlarımız övgüyü hak ediyor. Kendilerine çok teşekkür ediyorum.” açıklamasında bulundu.

TARIM ELE ALINDI

Diğer yandan ilçede tarım ve hayvancılığın detaylı olarak masaya yatırıldığı bir toplantı yapıldı. Toplantı sonunda tarım ve hayvancılığın mevcut durumu ve sorunlarını değerlendirerek bir rapor hazırlandı. Uygulamada çiftçinin yaşadığı sorunlar, mevzuattaki sıkıntılar ve sahadaki deneyimleri ele alarak oluşturulan rapor muhataplarına iletecek.

DURUM KONUŞULDU

Kaymakamlık toplantı salonunda Kaymakam Faruk Erdem başkanlığında yapılan toplantıya İspir İlçe Tarım ve Orman Müdürü, İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü Mühendis ve Veterinerleri, Ziraat Odası Başkanı, Tarım Kredi Kooperatifi Temsilcisi ve Muhtarlar Dernek Başkanı katıldı. Toplantıda İlçe Tarım ve Orman Müdürü Saygın Sencer Sağıroğlu tarafından ilçedeki ekilebilir arazi durumu, arazilerin kullanım amaçlarına göre dağılımı, tarım arazilerinin sulama durumu, tarımsal işletmelerin sayısı, hayvansal ürün üretim ve pazarı, hayvancılık için kullanılan işletmelerin durumu ve modern işletme sayıları hakkında sunum yapıldı.

YARARLI BİR ÇALIŞMA

Toplantıya katılım sağlayan sivil toplum kuruluşları ile İlçe Tarım ve Orman Müdürü ve personelleri tarafından belirtilen aksaklıklar, gözlemledikleri eksikler ve bunların çözümü için sunulan önerileri not alan Kaymakam Erdem toplantı sonunda bir açıklama yaparak, “İlçemizdeki tarım ve hayvancılığın mevcut durumu ve sorunlarını değerlendirerek bir rapor hazırladık. Uygulamada çiftçinin yaşadığı sorunlar, mevzuattaki sıkıntılar ve sahadaki deneyimleri ele alarak oluşturduğumuz raporu muhataplarına ileteceğiz. Yararlı bir çalışma oldu. Sahada bu işi en iyi bilenler olarak İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü veteriner hekimleri, ziraat mühendisleri, Ziraat Odası başkanı, Muhtarlar Derneği başkanı ve Tarım Kredi Kooperatifi sorumlusunun katıldığı toplantı için katkı sağlayanlara teşekkür ediyorum.” cümlelerini kullandı.

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.