Aylardan Ramazan, işsizlik, ekonomik sıkıntılar zirveye oynar hale geldiği yetmez gibi bir de Corona Virüsü ile iyice zora binen ihtiyaç sahibi için yardım elini uzatmanın tam zamanı.
Erzurum Corona Virüs salgınına rağmen iyice Ramazan ayına bürünmüş halde. Birçok sıkıntılara rağmen vatandaş pidesini, tatlısını alıyor ve bereketli bir şekilde iftarını sahurunu gerçekleştirmeye çalışıyor. Bunlar yanında Coronaya rağmen iftar için misafirler davet ediliyor ve gidiliyor. Ancak bazıları için söz konusu süreçler çok zor.
NEREDE O ESKİ RAMAZANLAR
Her yıl çeşitli kurumlar ve iftar çadırları ihtiyaç sahiplerine bir şekilde yardım ediyordu. Ancak bu yıl işler çok değişti. İnsanların toplu olarak bir şey yapamamasından dolayı herhangi bir etkinlik gerçekleştirilemiyor. Hal böyle olunca da birçok ihtiyaç sahibi zor şartlar altında yemek ihtiyacını karşılayabiliyor.
ZOR GÜNLERDE GEÇER
Özellikle kaymakamlıklar ve belediyeler bu şartlarda olan vatandaşların imdadına kendi imkanları doğrultusunda yetişmeye çalışıyorlar. Tabi ne kadar yetişebiliyorsa, gıda, yemek vb. olarak vatandaş imkanlar sunarak zor günlerin rahat atlatılmaya çalışılsa da her zaman sıkıntılar hazır bekliyor. Tüm bu sıkıntılı süreçlerde işin püf noktası ise yardımlardan geçiyor.
HERKES ELİNİ TAŞIN ALTINA KOYMALI
Hükümetinde bu duruma müdahil olmak, sıkıntılı süreçlerin rahat atlatılması için başlattığı kampanya olan ‘Biz bize yeteriz’, insanların birbirlerine yardım etmesine imkan sağlıyor. Birçok kurum, kuruluş başta olmak üzere her bir bireye kadar söz konusu kampanyaya büyük destek vermiş durumda. Ayrıca kampanyaya verilen destekler hızlı bir şekilde de devam ediyor.
DURMADAN…
Ramazan ayının gelmesiyle birlikte yardımların önemi de hayli artıyor. Tüm bu sıkıntılı günleri de, ekmeğini bölüşebilmek büyü bir fedakârlık örneği olabilir. Aileni, akrabanı, komşunu, yetimi, ihtiyaç sahipliyi doyurmak, giydirmek için en uygun zaman denilebilecek bir dönem içerisinde olunduğu kesin olarak görülüyor. Bu sebeple, Erzurum’da ihtiyaç sahipli kimse kalmayana kadar yardım elleri inmemesi için caba sarf edilmeli.

