Kırmızı et fiyatlarının yükselmesiyle alım güçlerinin düştüğünü belirten Erzurumlular, bu yüzden tavuk eti ve sakatata yöneldiklerini söyledi.
Erzurum’da yaz mevsimi ve normalleşme süreci ile birlikte vatandaşlar kendilerini piknik alanlarına attı. Özellikle hafta sonu ailesi ya da arkadaşları ile pikniğe giden Erzurumlular haliyle mangalını yakıyor. Mangal yanınca üzerinde et pişmeden olmuyor. Ancak eskiden mangalın üstünde kırmızı et pişerken bu gün daha çok tavuk eti tercih ediliyor.
SATIŞLAR DÜŞTÜ
Pahalı olmasından dolayı kimsenin doğru dürüst kırmızı et alamadığını belirten esnaf, “Et çok pahalı olduğu için fazla satılmıyor. Milletin alım gücü kırmızı eti almaya zor yetiyor. Canlı hayvan pahalı olduğu için et de pahalanıyor. Millet 2 kilo et alacağına yarım kilo alıyor. Kimse doğru dürüst et almıyor. Vatandaş sofrasında et bulamıyor. Biz de millet de perişan olmuşuz. Millet sakatat çeşitlerine ve tavuk etine yöneliyor.” dedi.
FİYATLAR FAZLA
Kırmızı et fiyatının düşürüldüğü takdirde hem esnaf hem de vatandaşlar için iyi olacağını belirten kasaplar, şu anda fiyatın yüksek olmasından dolayı satışlarının azaldığını, vatandaşların da et yerine sakatata yöneldiğini söyledi. Esnaf, “Et fiyatları bayağı yüksek. Fiyatlar düşse biz esnaflar için de daha iyi olur. Şu an satışım çok düşük. Eskiden günde 10 kuzu satıyordum, şimdi ise 2 tane kuzu ancak satabiliyorum. Fiyat yüksek olduğu için satamıyoruz. Satamadığımız için vatandaş sofrasında et göremiyor. Et fiyatı yüksek olduğu için halk şu anda sakatata yöneliyor. Ciğer, işkembe, bağırsak, böbrek, yürek, dalak alıyor.” diye konuştu.
TAVUĞA TALİM
Et fiyatları ile birlikte sakatat fiyatlarında da artış olduğuna dikkat çeken vatandaş, buna bir çözüm bulunmasını istedi. vatandaş, “Fiyatlar son zamanlarda ateş pahası, yoksul alacak durumda değil. Herkes tavuk eti ve sakatata yöneliyor. Gelip sakatatları alıyoruz. Eskiden biz kuzu ciğeri beğenmezken şu an inek ciğerini zor buluyoruz. En ucuz sakatatı bile şu an yoksul alacak durumda değil. Doğal olarak pikniklerde ve evlerde genelde tavuk etini tercih etmek durumda kalıyoruz ki o da bize pahalı gelmeye başladı.” şeklinde konuştu.

