Sokağa çıkma yasağı sonrası Erzurum’da vatandaşlar kendilerini sokağa attı. Yasak dolayısıyla bayram kutlaması yapamayanlar da güvenli mesafeyi koruyarak bayramlaştılar.
Türkiye 22 Mayıs 24.00’den 26 Mayıs 24.00’e kadar 4 günlük sokağa çıkma yasağı ile evde kaldı. Ramazan Bayramı dolayısıyla gerçekleştirilen yasak, insanların birbirleriyle fazla görüşmemesi, güvenli mesafenin yıkılmaması amacıyla uygulandı. İnsanlarda bunun farkında olarak ellerinden geldiğince güvenli mesafeye dikkat etti.
SİTEM ETTİLER
Sokağa çıkma yasağının bitmesi ile dün Erzurum kendini dışarı attı. Havanın da güzel olmasıyla özellikle Cumhuriyet Caddesi yoğun bir kalabalığa şahit oldu. Bayramda birbirleriyle görüşemeyen vatandaşlar, yasak sonrası güvenli mesafe çerçevesinde bayramlarını kutladılar. Herkesin ortak görüşü ise, insanları birbirinden ayıran Corona Virüsü salgınına sitem etmesiydi.
ESNAFTA HAREKETLİ GÜNLER
Ramazan Bayramı’nda yüzü gülmeyen esnaf da bayram sonrası ile rahatladı. Vatandaşın kendisini dışarıya atmasıyla yaşanan hareketlilikten esnaf payını almaya başladı. Hemen hemen her kesim hem yaz mevsiminin gelmesi, hem Ramazan sonrası hem de yasak bitmesi dolayısıyla yoğun bir alışveriş telaşı gözlemlendi.
BÜYÜK RİSK
Özellikle park ve bahçeler ile Havuzbaşı ve Yakutiye Kent meydanlarındaki yoğunluk oldukça fazlaydı. Kahvehanelerin halen daha açılmamasıyla da insanlar dışarıda vakit geçirmek durumunda kaldı ve bu da açık alandaki kalabalığı arttırdı. Oluşan kalabalıktan dolayı da yer yer güvenli mesafeye dikkat edilemedi.
TEHLİKE KAPIDA
Uzmanlar ise, oluşan bu tablodan tedirginliklerini dile getirerek vatandaşa uyarılarda bulundular. Uzun süreli uygulanan yasak ve bayram dolayısıyla insanların birçok yerde güvenli mesafeye dikkat etmemesinden endişe duyduklarını belirten uzmanlar, tehlikenin halen daha sürdüğüne, insanların tedbirli davranması gerektiğine dikkat çektiler.

