Araçlarını özellikle cami yanlarındaki çeşmelerde yıkanlara, namaz kılmak için abdest alacakları engellemelerinden dolayı tepki topluyor.
Erzurum’da binlerce çeşme varlığı ile Türkiye’nin enlerine sahip. Bu çeşmelerin birçoğu tarihi özelliğe sahipken bazıları da yeni yapılmış ve hayrat unvanına sahip. Ayrıca hemen hemen her caminin etrafında da abdest alınacak yerlerin haricinde de çeşme bulunuyor. Özellikle bu cami etrafındaki çeşmeler sadece su içmek için kullananların dışında yarıca namaz kılmak isteyenlerin abdest alması için oldukça uygun ve kullanışlı.
UYARI VAR AMA NE FAYDA!
Şehirde bulunan binlerce çeşmeler içerisindeki bazıların üzerlerine ya da yanların uyarı yazıları asılmış halde. Bu yazılar genelde ‘Araç yıkamayınız’ şeklinde bulunuyor. Bu yazıların asılma amacı da malum olunduğu gibi insanların tutarsızca sürekli bu çeşmeleri kendi malı gibi kullanarak araçlarını yıkamaları ve çevredekilere, çeşmeye zarar vermesinden kaynaklanıyor.
TEPKİ TOPLUYOR
Araç yıkama işini tamamen bedavaya getirmek ve uzağa gitmemek için araç sahiplerini sadece kendi menfaatleri doğrultusunda hareket etmelerine vatandaştan sürekli tepki geliyor. Vatandaşa, söz konusu durumu sorun haline getiren araç sahiplerine, yaptıklarının doğru olmadığını ve yapmamaları gerektiğini söylese de hiçbir sonuca ulaşamıyorlar.
İŞGAL EDİYORLAR
Erzurum’da özellikle yaşlı bireyler bu durumdan çok mustarip olmuş durumda. Cami etrafındaki çeşmeleri araç yıkama yeri gibi kullananlardan şikayetçi olduklarını belirten yaşlı bireyler, “Camiye gitmek için abdest almaya çeşmeleri kullanıyoruz. Fakat adamlar arabalarını çeşme önlerine park edip araçlarını yıkıyorlar. Uyarı yapıyoruz ama kimisi ‘tamam amca arabayı hemen çekelim’ diyor, kimisi de ‘boşa akıyor ne olacak diye tepki gösteriyor’ bizlere.” dediler.
DUYARLI OLUNMALI
Bu kişilerin bu tutarsız, saygısız tavırlarından bir an önce vaz geçmeleri gerektiğini ve yetkililerin söz konusu duruma el atmalarını isteyen yaşlılar, “Bizler normal yaşam şartlarında eskisi kadar aktif olamıyoruz artık. Derdimiz, bu saatten sonra abdest, namaz, sohbet. Fakat bu terbiyesizler bunları da engelliyor. Hadi bizleri geçtik, bu çeşmeler onlar araç yıkasın diye değil ki. Hem araçlarını yıkamak için çeşmeyi kullanıyorlar hem de oraya park ederek çevreye zarar veriyorlar. Bu konuda araç sahiplerine seslenmek istiyoruz. Biraz duyarlı olsunlar. Arıca yetkililerinde bu duruma el atmaları gerekiyor.” diye konuştular.

