2026 Dünya Kupası’nda çıktığı iki maçtan da mağlubiyetle ayrılan A Milli Futbol Takımı, turnuvaya erken veda etti. İkinci yarısını 10 kişi oynayan Paraguay karşısında alınan yenilgi sonrası Erzurumlu futbolseverler sert tepki gösterdi. Taraftarlar, futbolcuların sahada yeterli mücadeleyi göstermediğini savunarak, ‘Amerika’ya tatile gitmiş gibiydiler’ ifadelerini kullandılar.
Dünya kupası hayali kısa sürdü
24 yıllık aranın ardından 2026 Dünya Kupası’na katılan A Milli Futbol Takımı, grup aşamasında aldığı iki mağlubiyetin ardından turnuvaya veda etti. Özellikle ikinci yarıyı 10 kişi tamamlayan Paraguay karşısında alınan yenilgi, futbolseverlerin tepkisini daha da artırdı. Ay-Yıldızlı ekip, kâğıt üzerinde çıkılması mümkün görülen bir grupta beklentilerin çok uzağında kalırken, alınan sonuçlar milyonlarca taraftarı hayal kırıklığına uğrattı.
‘Amerika’ya tatil yapmaya gitmişler’
Erzurumlu futbol severler, karşılaşmalar boyunca ortaya konulan mücadele gücünün yetersiz olduğunu belirterek oyunculara sert eleştiriler yöneltti. Milli takımın sahada istekli ve mücadeleci bir görüntü sergileyemediğini savunan vatandaşlar, ‘Sanki Amerika’ya futbol oynamaya değil, tatil yapmaya gitmişler. Formanın hakkını verecek bir mücadele göremedik. Rakip 10 kişi kalmasına rağmen oyuna ağırlığımızı koyamadık. Dünya Kupası gibi bir organizasyonda bu görüntü kabul edilemez’ değerlendirmesinde bulundular.
‘Binlerce kilometre yol giden taraftara yazık oldu’
Dadaşlar, milli takımı desteklemek için Amerika’ya giden taraftarların yaşadığı hayal kırıklığına da dikkat çekti. Ay-Yıldızlı ekibe destek vermek amacıyla binlerce kilometre yol kat eden taraftarların büyük fedakârlık yaptığını ifade eden vatandaşlar, ‘Orada tribünleri dolduran insanlar sadece takımını desteklemek için dünyanın öbür ucuna gitti. Burada ise milyonlarca insan sabahın ilk ışıklarında ekran başına geçti. Herkes milli takımın başarısı için dua etti, destek verdi. Ancak sahada bunun karşılığını göremedik’ diye konuştular.
‘Hezimete uğradık’
Milli takımın turnuvadaki performansını eleştiren vatandaşlar, beklentilerin tamamen boşa çıktığını söylediler. Vatandaşlar, ‘Çok rahat çıkılabilecek bir grupta ilk elenen takım olduk. Bu sonuçların hiçbir mazereti olamaz. Milli forma büyük bir sorumluluktur. Taraftarın beklentisi sadece galibiyet değil, son düdüğe kadar mücadeledir. Ancak sahada ne mücadele gördük ne de kazanma arzusu. Milyonlarca insanın umutlarını kırdılar. Bize sevinç değil, hezimet yaşattılar’ ifadelerini kullandılar. Dünya Kupası’na erken veda eden A Milli Futbol Takımı’nın ortaya koyduğu performans, başta Erzurum olmak üzere ülkenin dört bir yanında futbolseverlerin tepkisini çekti.

