Erzurum Tarım ve Orman İl Müdürlüğü Ramazan ayının gelmesiyle birlikte gıda satış ve üretim yerlerindeki denetimlere ağırlık verdi.
Vatandaşın sağlığı için yıl boyunca gıda denetimlerine sürdüren Erzurum Tarım ve Orman İl Müdürlüğü, Ramazan ayı ile birlikte denetimleri sıklaştırdı. Ramazan ayı süresince ve sokağa çıkma yasakları öncesi ile sonrasında alışverişlerin artması münasebetiyle, vatandaşın sağlığını tehdit edecek unsurların yok edilmesi amacıyla arttırılan denetimlerde uygunsuz olan gıda satış ve imalat yerlerine karşı cezai işlemler uygulanıyor.
FIRSAT VERİLMEYECEK
Konuyla ilgili olarak Erzurum Tarım ve Orman İl Müdürlüğü’nden verilen bilgide, Ramazan ayı ile birlikte gıda mühendisleri ile birlikte gıda denetimlerine hız verildi. Denetim ekibi, imalathanelere, marketlere, depolara ve kasaplara habersizce denetimler yapıyor. Halkın sağlığı ile oynamak isteyen gıda teröristlerine fırsat vermemeyi amaçlayan Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri, Ramazan ayı boyunca denetimlerini sıkı bir şekilde sürdürecek.
RİSK EN AZA İNDİRİLİYOR
İl Müdürlüğü tarafından yıl boyunca düzenli olarak yürütülen gıda denetimleri, Ramazan ayı boyunca artırılarak devam edilecek. Özellikle Ramazan ayında tüketimi artan ekmek (pide), et, kadayıf, yufka, tatlı ve şeker başta olmak üzere gıdaların üretildiği noktalar ile toplu tüketim ve satış yerlerinde insan sağlığı açısından riskleri en aza indirmek, vatandaşların sağlıklı ve güvenilir gıda tüketebilmesini sağlamak amacıyla gıda denetimleri yoğunlaştırılacak.
ÜRETİM YERLERİNE ÖN PLANDA
Konu dahilin bilgi veren kurum yetkilisi, ‘‘Üretim yerlerinde asgari teknik hijyen şartlar ve personel hijyeni yönünden yapılan denetimlere ilave olarak tatlı üretim yerlerinde kızartma yağlarında polar madde ölçümü denetimleri ve satışa sunulan ekmek ve pidelerde gramaj kontrolü denetimleri yeterli sıklıkla yapıldı. Yine Ramazan ayı içerisinde vatandaşların sağlıklı et tüketmesini sağlamak amacıyla kasaplarda da denetimler şıkı halde gerçekleştirilecek.” söyledi.
GIDA PAKETLERİ DENETLENDİ
Özellikle gıda paketlerine önem verildiği aktarılarak, “Ramazan´da yoğun olarak satışı yapılan Ramazan Gıda Paketleri son kullanma tarihi ve etiket bilgileri yönünden kontrol ediliyor. Bayrama yakın bu günlerde ise özellikle şeker ve tatlı üretim noktalarında denetimler artırılıyor. Ramazan ayı ile birlikte unlu mamuller, ekmek ve pide, tatlı, şeker ve şekerli mamuller gibi üretim-satış yerleri ile gıda satış ve toplu gıda işletmelerinin denetimlerine ağırlık veriyoruz.” şeklinde bilgi verildi
İHBAR EDİN!
En iyi denetçinin tüketicinin kendisi olduğuna dikkat çekilerek, “Ramazan ayı boyunca halkın gıda güvenliği en üst seviyede sağlaması için yoğun çaba gösterilecek. Gıda maddelerinin güvenilir şekilde tüketiciye ulaşabilmesi için tüketicilerimizin olumsuz bir durumla karşılaşması durumunda İl/İlçe Tarım ve Orman Müdürlüklerimize ve Alo 174 Gıda Hattına ihbarda bulunmaları konusunda hassasiyet göstermelerini rica eder sağlıklı bir Ramazan Ayı geçirmelerini dileriz.” dendi.

