Genel
Yayınlanma : 28 Kasım 2019 21:20

O kadar uyarı var ama…

O kadar uyarı var ama…
Erzurum’un yeni hizmete başlayan okullarından birisi olan Şehit Kubilay Karaman İlkokulu, hala yetersiz güvenliğiyle sıkıntı yaşıyor. Aynı zamanda düşüncesiz velilerin araç kullanımı da tehlikeyi büyütüyor Bugün Erzurum’da binlerce okul yüz binlerce öğren

Erzurum’un yeni hizmete başlayan okullarından birisi olan Şehit Kubilay Karaman İlkokulu, hala yetersiz güvenliğiyle sıkıntı yaşıyor. Aynı zamanda düşüncesiz velilerin araç kullanımı da tehlikeyi büyütüyor

Bugün Erzurum’da binlerce okul yüz binlerce öğrenciye eğitim veriyor. Hepsi ayrı yerlerde olarak birtakım sıkıntılar yaşayabiliyor. Yine sık sık yeni okullar hizmete açılıyor ve eğitim vermeye başlıyor. Bu süreçlerde ise ister istemez bazı sıkıntılar gündeme gelebiliyor. Fakat bazı sıkıntılar var ki sonuçları geri dönüşü olmayan olayları kapsayabiliyor. Bu durumlar için hızlı ve etkili bir şekilde tedbir alınması gerekiyor.

GÜVELİK ŞART

Artan okullar ve öğrenci sayıları ile okullarda her geçen yıl bazı sıkıntılar yeni oluşumları gerektiriyor. Açılan yeni okullar ve artan öğrencilerle ilk gündeme gelen sorunların başında güvenlik oluyor. Öğrencilerin güvenliğini sağlamak oldukça zor. Okul içi ve çevresi ile okul ile ev arasındaki güvenlik ayrı ayrı problem. Bu noktada da hem ailelere hem de okul idarecilerine büyük görevler düşüyor.

TAKİP ALTINDA OLUNMALI

Bir çocuğun korunması oldukça zor bir hal alabiliyor. Çocuğun korunması gereken birçok şey mevcut hem psikoloji hem de çevresel olarak korumak gerektirilecek durumlarda hem okul hem de ailelerin ortaklık içinde olması gerekiyor. Çocuğun evde, yolda, sokakta ve okulda ne durumda olduğu, nelerle ilgilenip-ilgilenmediği takip altında olması gerekiyor.

HALA SIKINTI

Bugün Erzurum’da bazı okulların bahçeleri maalesef çocuklar için hiçte güvenli değil. Buna en basit örneği ise Şehit Kubilay Karaman İlkokulu. Erzurum’da hizmete yeni başlayan bu okulun çevre ve güvenlik ihtiyaçlar tam olarak tamamlanmış değil. Bu konuda da pek aceleci maalesef davranılmıyor. Okulun bahçesi araçlar için yasak olunması gerekirken bu okulun bahçesine araçlar rahatlıkla girebiliyor. Bu durumda hem duyarsız davranan araç sahipleri hem de bu duruma karşı etkili tedbir alamayan yöneticiler tepki topluyor.

VELİLER ÇÖZÜM İSTİYOR

Daha önceden bu okulun güvenlik sorunu ile ilgili birçok habere gazeteniz Milletin Sesi’nde yer verdik. Velilerin telefon ya da bizzat kendilerinin haber merkezine ulaşmasıyla gündeme taşıdığımız sorunlar maalesef hala çözüme kavuşmuş değil. Yine gazeteye ulaşan bazı veliler, okul bahçesinde çocukların hayatını tehlikeye atan bir trafik sorunu olduğunu ve bu durumun bir an önce düzeltilmesi gerektiği bilgisini ulaştırdılar. Bu kadar zamandır hala bir çözümün bulunması, yaşanacak geri dönüşü olmayan sorunlarda suçlu olarak gösterilecek yerleri de işaret ediyor.

MESAJ YOLUYLA TEDBİR

Okul bahçesine doğrudan girebilen araçlar çocukların hayatlarını tehlikeye attığını belirten velileri, acil çözüm bekliyor. Konu ile alakalı olarak okul görevlileri mesaj yolu ile velilere ulaşarak, araçlar ile okul bahçesine girilmemesi gerektiğini söylüyorlar. Veliler bu durumun yetersiz bir tedbir olduğunu vurguluyor. Daha önceden okul bahçesinde birkaç kez kaza atlatan öğrencilerinde olması tehlikenin önemi ortaya konuyor. Veliler bu duruma karşı kalıcı ve etkili çözüm bulunmasını istiyor.

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.