Genel
Yayınlanma : 30 Nisan 2020 12:50

Nerede o eski Ramazanlar!

Nerede o eski Ramazanlar!
Ramazan ayının güzellikleri ve maneviyatı ile dolu dolu yaşayan Erzurum, maalesef bu yıl Corona dolayısıyla çok garip bir dönem yaşıyor. Corona Virüs dünya çapında etkisini sürdürmeye devam ederken alınan tedbirlerde arttırılarak devam ettiriliyor. Alınan

Ramazan ayının güzellikleri ve maneviyatı ile dolu dolu yaşayan Erzurum, maalesef bu yıl Corona dolayısıyla çok garip bir dönem yaşıyor.

Corona Virüs dünya çapında etkisini sürdürmeye devam ederken alınan tedbirlerde arttırılarak devam ettiriliyor. Alınan tedbirlerin temelinde de toplu hareket etmek engellenmeye çalışılıyor. Virüsün yayılmasının engellemek için gerekli olan bu uygulama maalesef bazı hasret dolu günlerin, anların oluşmasına neden oldu.

GEÇMİŞTE KALDI

Ramazan ayı Erzurum’da bir başka yaşanırdı. Hani ‘Oruç Tur-tan Şehir, Erzurum’ denirdi ya, tam yerinde söylenen bu söze istinaden olarak Erzurum şehir olarak Ramazan ayını yaşar ve yaşatırdı. Sokakların işleyişi, hayatın akışı, ticaret Ramazan ayında resmen yeniden şekillenir çok güzel bir atmosfer Erzurum’u sarmalardı.

FAALİYET YOK

Maalesef bu yıl işler çok değişti. Corona Virüs pandemisi geldikten sonra alınan tedbirler artırılarak sürdürülmeye devam ediyor. Alınan tedbirler neticesinde de bir çok Ramazan faaliyetini gerçekleştiremez hale geliniyor. İftar programları, Cumhuriyet Caddesi’ndeki yoğunluk, teravih namazları, hatta Cuma namazları gibi saymakla bitmeyen onlarca Ramazan aktivitesi bu yıl Corona dolayısıyla yok. Sırf bu sebeple çok farklı ve üzgün bir Ramazan ayı yaşanıyor Erzurum’da.

ŞİMDİDEN ÖZLENDİ

Söz konusu durum hakkında bazı vatandaşlar ise düşüncelerini şöyle anlattı, “Erzurum’da Ramazan ayı çok güzel ve hatta eğlenceli geçerdi. Ramazan ayında Erzurum’un çehresi değişirdi resmen. Sırf Ramazan ayının Erzurum’da geçirmek isteyerek dışarıdan gelen gurbetçiler bilirim. Ama ne yazık ki bu yıl işler çok değişti. Çok Grip bir Ramazan ayı içerisindeyiz. İnşallah insanlar bu soğuk günlerde örf ve adetlerini geride bırakmazlar da, gelecek yıl hiç bir şey olmamış gibi devam ederler.” dedi.

İFTARDAN SONRA İŞİN ŞEKLİ DEĞİŞİYOR

Yine vatandaş, “Şükür bir Ramazan ayına daha kavuştuk. Orucumuzu tutuyor, iftarımızı açıyoruz ama başka bir şey yok. Bakın gündüz oruç vakitleri standart olarak sürüyor, orada bir farklılık yok farklılık iftardan sonra başlıyor. Birlik ve beraberlik içinde olunacak zamanda birbirimizden ayrı kalmamız gerekiyor. Çok acayip bir dönem içerisinden geçiyoruz. Allah tez zamanda şu Corona belasından kurtulmayı nasip etsin.” diye konuştu.

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.