Erzurum’da mahrukatçı esnafı, kendilerine söz verilen yere değil de şehirden uzak, merkezin kuzeyindeki Çayırtepe Mahallesi (Müdürge) sınırları içerisinde bulunan alana mahrukatçılar sitesinin yapılmasına tepki gösteriyor.
Uzun zamandır Erzurum’da iş yapan mahrukaçılar yerlerinin taşınması konusunda Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanlarından yardım istiyordu. Fakat sıkıntılarına hiçbir belediye başkanı çare bulamamış ya da bulmamıştı. Büyükşehir Belediye Başkanlığı görevine Mehmet Sekmen gelmesiyle birlikte soruna çözüm niteliğinde müdahalede bulunarak mahrukatçı esnafının taktirini kazanmıştı.
MAHRUKATÇILARDA BAYRAM HAVASI ESMİŞTİ AMA…
‘Erzurum keresteciler sitesi tarafı çıraklık okulu arkasında yeni Mahrukatçılar Sitesi yapılacak’ diyen Mehmet Sekmen, söz konusu esnafla sözleşme yapmış ve o yerlerin tapusunu ücreti mukabilinde satmıştı. Bu durumu mahrukatçı esnafı coşku ile karşılamış ve medya organları, ziyaretler ile Başkan Sekmen’e teşekkürlerini ileterek memnuniyetlerini dile getirmişlerdi.
YENİ SİTE ÇAYIRTEPE’YE ÇALIŞACAK
Daha sonra Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen aldığı yeni kararla Yeni Oto Pazarı ve Mahrukatçılar Sitesi’ni İl merkezinin kuzeyindeki Çayırtepe Mahallesi (Müdürge) sınırları içerisinde bulunan 218 bin metrekarelik alana yapılmasına karar verdiğini duyurdu. Karardan sonra da söz konusu alanda hızlı bir şekilde çalışmalar başladı.
VATANDAŞA UZAK BİR YER
Mahrukatçı esnafı ise bu işten hiç memnun olmadı. Esnaf söz konusu alanın şehirden çok uzak olduğuna dikkat çekerek, kendilerine söz verilen, sözleşmesini imzaladıkları ve tapusunu aldıkları yerlere Mahrukatçılar Sitesi’nin yapılması gerektiğini söyledi. Yeni Mahrukatçılar Sitesi’nin kendilerini ve vatandaşı mağdur etmekten başka hiçbir işe yaramayacağını iddia eden esnaf, Başkan Sekmen’den aldığı kararı sorgulamasını ve değiştirmesini talep ettiler.
ESNAF MAĞDUR EDİLECEK
Mahrukatçılar Sitesi esnaflarından Yavuz Küçükyıldırım konuyla ilgili olarak şu bilgileri verdi, “Sayın Mehmet Sekmen Bey mahrukatçıların taşınması için çalışma başlatmış ve bu konuda bizlerle sözleşme imzalamıştır. Bizlere su deposunun orada site kurulacağını söyleyerek bu anlamda sözleşme imzaladık. Aynı zamanda oradaki yerlerin tapusunu satın aldık. Şimdi ise Sayın Başkanımız bu kararından vaz geçip, sözleşmeyi göz ardı ederek bizleri mağdur edecek bir karara varmış ve bu anlamdaki çalışmalarına hızlı bir şekilde başlamış bulunmaktadır.” dedi.
KİMİN MENFAATİNE
Esnaf Küçükyıldırım, “Mahrukatçılar Sitesi’nin yeni yeri olarak belirlenen Çayırtepe Mahallesi (Müdürge) sınırları içerisindeki alan şehirden çok uzak. Oraya bizlerin taşınması demek hem bizim açımızdan hem de vatandaş açısından çok kötü. Şu anda vatandaşın ekonomik durumu hiç de iyi değil. Ayıptır söylemesi poşete kömür doldursak onları alacak haldeler. Şimdi bir çuval kömür alacak vatandaş, 35 TL verecek. Bu 35 TL’lik kömür çuvalı için birde 50 TL verip araba tutacak ki ancak yanımıza gelsin. Vatandaşlar bizlere gelemeyince bizlerde mağdur olacağız. Şimdi Sayın Başkanımız bize verdiği bu sözü tutmalıdır. Şu anda biz kendisine gittiğimiz zaman bizlere, beğenirseniz bu beğenmezseniz siz bilirsin gibi ifadelerde bulunuyor. Bu bizim menfaatimize değil, vatandaşın menfaatine değilse yeni sitenin oraya kurulması kimin menfaatine? Buna birilerin cevap vermesi ve bizim mağduriyetimizin giderilmesi gerekmektedir.” diye konuştu.

