GÜNCEL
Yayınlanma : 24 Eylül 2022 14:38
Düzenleme : 24 Eylül 2022 14:38

KAHVEHANELER DOLDU TAŞTI

KAHVEHANELER DOLDU TAŞTI

Erzurum’da son günlerde havaların soğumasıyla birlikte vatandaşlar özellikle akşam saatlerinde kahvehane ve çay ocaklarına akın ettiler. Esnaf ise çay satışlarından dolayı memnuniyetlerini dile getirdiler.

AKŞAM SAATLERİNDE YOĞUNLUK

Yaz mevsiminde günün belirli saatlerinde kahvehanelere giden vatandaşlar, sonbahar mevsimiyle birlikte ilk tercihi yine sıcak mekânlardan yana kullanmaya başladılar. Havaların soğumasıyla birlikte işlerinin arttığını belirten esnaf, satışlardan bir hayli memnun kaldı. Çay fiyatlarına gelen zamlar nedeniyle işlerinde düşüş yaşandığını belirten esnaf, ‘yaz aylarında genel olarak az müşteri potansiyeli vardır. Fakat sonbahar ve kış aylarında işlerimiz gayet iyi oluyor. Son dönemlerde gelen zamlar müşteri sayımızı düşürmüştü. Fakat Eylül ayı itibariyle havaların soğuması bizim için iyi oldu. Müşterilerimizin çay fiyatlarına bakmaksızın özellikle akşam saatlerinde ilk tercihi oluyoruz.’ Dediler.  

GİDER OLDUKÇA FAZLA

Gerçekleşen zamlardan sonra çay işletmecilerin masrafları oldukça fazla artış gösterdi. Bazı esnaflar çaya zam yapılmasını isterken, bazıları sürümden kazanılması gerektiğini, aksi halde yapılacak zamla daha fazla müşteri kaybedileceğini vurguluyor. Kahvehanelerde satılan çaya zam yapılmasına yönelik ise yetkili kuruluşlarda henüz bir çalışma yok. Fakat gelen zamlarla birlikte çay fiyatlarında da bir artış yapılması yer yer konuşuluyor. Bu saatten sonra yapılacak zamlar kış aylarında da bizleri mağdur edecek diyen esnaf, ‘şimdilik bazı söylentiler dışında çaya zam gibi bir durum yok. Fakat zam gelme durumu olursa müşteri kaybımız illaki olacaktır.’ Dediler.

FİYATLARI ARTIRMAYANLAR VAR

Kurban bayramı sonrasında gelen zamların ardından çay fiyatlarında değişkenlik oldu diyerek sözlerine devam eden esnaf, ‘kurban bayramı sonrasında gelen zamların ardından çay fiyatları 2,5 TL oldu. Müşterilerimiz şikâyet ettiler. Fakat belirli bir süre sonra alıştılar. Bizimde yapacak bir şeyimiz yok. Gelirler giderleri kurtarmadığı zaman odamızın belirlediği fiyatlardan satmak zorunda kalıyoruz. Tabi şu güne kadar tüm kahvehanelerde fiyatlar ne 2,5 TL oldu. Fakat bazı esnaf arkadaşlarımız müşteri kaybı korkusu nedeniyle halen daha zam yapmadılar. 2 TL den çay satışı yapan esnaf arkadaşlarımız da var.’ Dediler.