Corona Virüs salgını ile mücadelede en çok ihtiyaç duyulan ve bulunmasında zorluk çekilen maskelerin üretiminde Erzurum ilçelerinin katkısı büyük olmaya başladı.
Cin’in Wuhan kentinde ortaya çıkan ve dünyaya hızla yayılan Corona Virüsü bu gün özellikle Avrupa ülkeleri ve Amerika kıtasında resmen katliam yapıyor. Dünya çapında olağan üstü durumların ele alındığı bu günlerde maalesef insanların sosyal hayatları neredeyse tamamen biterken ekonomik durumlarda alt üst oldu.
MÜCADELE SÜRÜYOR
Sadece insanların değil devletlerin, hükümetlerin, iş adamları gibi önemli merkez konumda olanlar da virüsten etkilenerek büyük kayıplar yaşadılar. Virüsten bir an önce kurtulması için dünyada büyük bir çapa sarf ediliyor. Ancak Türkiye, Corona Virüs ile mücadelede dünyaya örnek olmaya devam ediyor. Hem verdiği sağlık hizmetleri ile hem de halkına sağladıklarıyla Corona Virüs ile en başarılı mücadele dünyaya sergileniyor.
MASKE ÖNEMLİ
Tüm bu zorlu süreçte en önemli ihtiyaçlar hiç şüphesiz virüse karşı korunma ve virüsün çevreye bulaşmasını engellemek geliyor. Solunum yoluyla hareket eden virüse karşı mücadelede maske büyük önem taşıyor. Tabi maskeden önce hat safhada bireysel temizliğe, bazı adap kurallarına uymak gibi önemli konularda yer alıyor.
ERZURUM ÜRETİYOR
Maske ihtiyacının büyük öneme ulaştığı bu günlerde yoğun bir üretim başlamış durumda. Erzurum’da birçok ilçede resmen üretim haneler kurulmuş durumda. İlçe Kaymakamlıklarının kontrolleri altında, ilçe halk eğitim merkezlerinin eliyle yoğun bir maske üretimi gerçekleştiriliyor. Sadece üretim değil, üretim ile birlikte aynı zamanda dağıtım ağıda sağlam bir şekilde sürdürülüyor.
ÜRETİM BAŞLADI
Konu ile alakalı olarak Olur Kaymakamlığı, “Olur Kaymakamlığı Halk Eğitim Merkezince maske üretimine başlandı. Usta öğretici Rüveyda Akıncı koordinesinde kursiyerler tarafından gönüllü olarak dikilen ve finansmanı Olur Belediyesi’nce sağlanan maskelerin üretimi tamamlandıktan sonra ilçemizdeki tüm vatandaşlarımıza ücretsiz olarak dağıtılacaktır. Hazırlıkları yerinde inceleyen Kaymakamımız Sayın İlker Eker ve beraberinde Belediye Başkanımız Sayın Sıddık Demircan kursiyerlerimize özverili çalışmalarından ötürü teşekkür ettiler.” paylaşımında bulundu.

