Düğün sezonunu huzurlu geçiren esnaf, Erzurum ekonomisinin temel taşı olan öğrencileri beklemeye başladılar. Kafeler, giyim mağazaları, alışveriş merkezleri, eğlence merkezleri gibi alanları aktif olarak kullanan öğrenciler, Erzurum ekonomisine büyük katkı sağlıyor.
ESNAFIN OLMAZSA OLMAZI
Öğrenciden sonra ise askerler şehrin ekonomisine katkı gösteriyor. Tabi asker sayısı öğrenci kadar olmamasından dolayı esnafı gözünde yaz mevsiminde daha değerleniyorlar. Yaz mevsiminde üniversite öğrencilerinin memleketlerine gitmesi nedeniyle şehirde hareketlilik tamamen bitiyor ve büyük bir ekonomik durgunluk ortaya çıkıyor. Bu durgunluğu bastıranlar ise askerler ve düğün hareketliliği oluyor. Bu sebeple esnafın olmazsa olmazı kış aylarında öğrenciler, yaz aylarında ise askerler oluyor. Yaz mevsiminde artı kazançlar ise bayramlarda geliyor. Erzurum esnafı, yaz mevsimi içerisinde işlerin ucu ucuna ilerlediğini ve bu hareketliliği de askerler ve düğün sezonu dolayısıyla yaşanan canlılık sayesinde olduğunu belirtiyor.
AYAKTA KALMAYA ÇALIŞIYORUZ
Öğrencilerin şehirden ayrılmasıyla birlikte ekonomik olarak büyük bir çöküntü yaşandığını belirten esnaf, ‘Çalışan toplumda bu sektörün canlı olması gerekiyor. İnsanlar ekonomik nedenlerden dolayı kılık kıyafetinden önce cebindeki paraya dikkat ediyor. İşlerimizin iyi olmaması ayrı bir dert giderlerin artması apayrı bir dert oldu. Gelirler yok denecek kadar az fakat giderler günden güne artıyor. Devlet dairesinde çalışanlar bile cebinde para tutamıyor. Vatandaşın cebinde sıcak para yok. Hal böyle olunca bu durum doğal olarak bizlere yansıyor. Nakit sıkıntısının yanı sıra borçlarda günden güne artmaya devam ediyor. Bu şartlar ekonomik olarak düzelmek pek mümkün gözükmüyor. Bir şekilde ayakta kalmaya ve tutunmaya çalışıyoruz.’ Dediler.
ESNAFI AYAKTA TUTUYORLAR
Öğrenci ve askerin şehir açısından önemine dikkat çeken esnaf, ‘Erzurum’da hala esnaflık yapılabiliyorsak bu öğrencilerin sayesinde oluyor. Öğrencilerin şehri terk etmesiyle birlikte piyasalarda büyük bir durgunluk oluyor. Şimdi dört gözle öğrencileri beklemeye başladık. Düğün sezonu bu yıl çok iyi geçti diyebiliriz. Kış aylarında artık düğünlere ara verilecek. Bizimde tek beklentimiz öğrenciler olacak. Çünkü Erzurum ekonomisine öğrenciler direkt katkıda bulunuyor.’ İfadelerini kullandılar.

