Erzurum’da emekli vatandaşlar, ay sonunu getirebilmek için pazardan yarım yarım alışveriş yapıyor, birçok ihtiyacını ertelemek zorunda kalıyor. ‘Çalıştık, emek verdik ama bugün geçinmek için hesap yapıyoruz’ diyen emekliler, geçim mücadelesini her geçen gün daha ağır şartlarda sürdürüyor.
'Eskiden file dolardı, şimdi poşet bile ağır geliyor’
Artan hayat pahalılığı en çok emeklileri vurdu. Sabahın erken saatlerinde pazara çıkan emekli vatandaşlar, fiyat etiketlerine uzun uzun bakıyor. Bir zamanlar kilosuyla alınan ürünler artık yarım kilo, hatta gramla tartılıyor. Emekli vatandaşlardan biri, ‘Eskiden pazardan çıkınca file dolardı, şimdi poşet bile ağır geliyor. Alışveriş bitmiyor ama para yetmiyor’ sözleriyle durumu özetliyor.
Emekliler zorunlu ihtiyaçlara öncelik veriyor
Emekli maaşıyla geçinmeye çalışan vatandaşlar, artık sosyal hayattan tamamen uzak kalmış durumda. Kıyafet, misafirlik, gezme gibi harcamalar lüks olarak görülürken; öncelik sadece fatura, kira ve mutfak masraflarına veriliyor. Zor bir dönemden geçtiklerini ifade eden Hikmet Ardahanlı, ‘Ayın başında maaş yatıyor ama nereye gittiğini anlamıyoruz. Her şeyi kısmamıza rağmen ay sonu yine borç’ diyerek yaşanan sıkıntıyı dile getiriyor.
‘Çalıştık, yorulduk ama huzur bulamadık’
Yıllarca çalışıp emekli olan vatandaşlar, emeklilik dönemini rahat geçirmek isterken bugün geçim derdiyle boğuşuyor. Emekliler, en büyük beklentilerinin insanca yaşayabilecekleri bir gelir olduğunu söylüyor. ‘Biz lüks istemiyoruz, sadece temel ihtiyaçlarımızı düşünmeden karşılamak istiyoruz’ diyen emekliler, yetkililerden kalıcı çözümler bekliyor.

