Genel
Yayınlanma : 27 Haziran 2020 12:58

Düşüş yok, artışa devam!

Düşüş yok, artışa devam!
Erzurum’da ikinci el araçlardaki fiyat artışında bir düşüş beklenmediği gibi, artışın devam edeceği bekleniyor. Son dönemlerde ikinci el piyasasındaki aşırı yükseliş ve pandemi sürecinde devletin birçok sektör için kredi faizlerini düşürmesinin ardından v

Erzurum’da ikinci el araçlardaki fiyat artışında bir düşüş beklenmediği gibi, artışın devam edeceği bekleniyor.

Son dönemlerde ikinci el piyasasındaki aşırı yükseliş ve pandemi sürecinde devletin birçok sektör için kredi faizlerini düşürmesinin ardından vatandaşlar arasında ‘sıfır araç alımlarında ÖTV indirimi gelebilir’ ya da ikinci el araçlarda fiyatlar tersine hareket etmeye başlayabilir beklentisi hayal oldu. İlişin içinde bulunan uzmanlardan alınan bilgilere göre, sıfır araç üretimdeki sıkıntının ikinci eli tetiklediğine dikkat çekti.

TALEP ÇOK

Tüm dünyayı etkisi altına alan korona virüs salgını nedeniyle Ramazan Bayramı’nda milyonlarca kişi, memleketine gidemedi. Kurban Bayramı’nda ailesini ziyaret etmeyi planlayan vatandaşlar, şimdiden araba almak için hazırlıklara başladı. İkinci el araçlardaki fiyatlar tırmanışını sürdürürken vatandaşlar sene sonunda bir ÖTV indirimi gelirse, ikinci el araçların da fiyatının düşeceği düşüncesi içerisine girdi.

İNDİRİM BEKLENMİYOR

Erzurum’da ikinci el otomobil alım satımı yapan bir esnaf, ÖTV indirimi ve ikinci el araçların yükselen fiyatları hakkında bilgi verdi. Esnaf, talebin çok fazla olduğu için ÖTV indirimi beklemediklerini söyleyerek, “Bu bir arz-talep meselesi. Talep çok fazla olduğu için indirim beklemiyorum. Şu an öyle bir indirim olacağı imkansız gözüküyor.” dedi.

İKİNCİ EL OTOMOBİLDE ALTIN ÇAĞ

İkinci el araç fiyatlarının yükselişini sürdüreceğini vurgulayan esnaf, “Sıfır araç üretilmediği için fiyatlar da düşmez. İkinci eldeki fiyat tırmanması devam edecek. Piyasa çok hareketli insanlar araba bulamıyor. Pandemiden dolayı da insanlar toplu taşıma yerine araç tercih ediyor. Böyle olunca da sıfır araç üretiminde sıkıntı var. İkinci ele de bu yansıyor ve otomatik olarak fiyatlar yükseliyor. Bunun da bir süresi var. İnsanlar yatırım yapacak başka bir şey bulamıyor. Konut son 3-4 yıldır kötü bir dönem geçirdi. O nedenle araba bu konuda daha aktif oluyor. Fiyatlarda düşme söz konusu olmaz. Bu şekilde giderse biraz daha artacak gibi gözüküyor.” diye konuştu.

ARTIŞA DEVAM

İkinci el araç piyasasının altın yılını yaşadığını vurgulayan esnaf, “İkinci el araba piyasası altın yılını yaşadı ve yaşıyor. Bu şekilde de ne kadar devam eder bizde kestiremiyoruz. Araç alım satımı yapan bizler zarar ediyoruz bu şekilde. Fiyatların artması bizi kar ettirmiyor. 100 bin liralık aracı 105 bin liraya satınca para kazandığımızı düşünüyoruz ama geri dönüşünde biz o aracı 110-115 bin liraya alıyoruz. Durum böyle olunca da zarar ediyoruz. Konutla otomobil kredileri aynı zamanda düştüğü için konuta biraz daha rağbet oldu. Özellikle konut son dönemde satılmıyordu. Bence konut daha yükselecek gibi. Araçlarda yüzde 1 ile yüzde 5 oranında artış olursa konutta bu oran yüzde 10-20’ye tırmanacak gibi.” şeklinde bilgi verdi.

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.