Erzurum’da kuruyemişçilik işi yapan esnaf, düğün sezonuyla birlikte işlerinin hareketlendiğini belirttiler. Salgın nedeniyle düğünlere ara verilmesinin işlerini durdurduğunu belirten esnaf, bu yıl işlerinin erken açıldığını söylediler.
SEZONLUK İŞ YAPIYORUZ
Korona virüs salgınıyla birlikte birçok sektörde olduğu gibi kendilerinin de iş yapamadıklarını belirten kuruyemişçi esnafı düğün sezonun erken açılması münasebetiyle işlerinde hareketliliğin erken başladığını belirttiler. Fiyatlara bağlı olarak artık kuruyemiş konusunda vatandaşın geri adım attığını belirten esnaf, ‘normal zamanlarda günü kurtaracak kadar satış yapıyoruz. Tabi biz düğün sezonlarında kazanç sağlayabiliyoruz. Çerez satışları ile düğün sahiplerinin hizmetindeyiz.’ Diye konuştu.
VATANDAŞ UCUZA KAÇIYOR
Çok yüksek fiyatlar nedeniyle artık kaliteye önem verilmediğini ifade eden esnaf, ‘İnsanlar doğal olarak bütçesine uygun ürünü almak istiyor. Ucuz ürünlerin özelliği de kalitesi düşük olur. 10 lira daha ucuza satılan bir ürünün muhakkak kalite sıkıntısı vardır. Bayatlamış, kalitesi düşük ürün kullanmış yâda yağı farklıdır. Ancak vatandaş kaliteli ama ucuz olsun diyor. Kaliteli ve ucuzu bir arada bulmak mümkün değildir. Kaliteli ürün satılan kuruyemişçiler tercih edilmiyor. Hal böyle olunca kaliteli ürün satan da mağdur olmuş oluyor.’ ifadelerini kullandı.
KALİTE ÖNCELİK OLMALI
Kuruyemiş satışlarının en çok düğün sezonlarında olduğunu dile getiren esnaf, ‘Erzurum'da kuruyemiş sektörü düğün ve nişanlarla birlikte büyük bir hareketlilik yaşar. Fakat yüklü miktarda kuruyemiş alan vatandaş yine ucuz ürünü tercih etmeye çalışıyor. Tabi düğün durumu iyi olan ve büyük meblağları gözden çıkaran vatandaşlar kaliteye önem veriyor. Öncelikte kalite olmalıdır. Bizlerde elimizden geldiğince en kaliteli hizmetler sunmaya çalışıyoruz. Müşterilerimizi memnun etmek için elimizden geleni yapıyoruz.’ Diye konuştu.

