Genel
Yayınlanma : 29 Kasım 2019 10:13

Dersimizin konusu ‘Sıfır Atık’

Dersimizin konusu ‘Sıfır Atık’
Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü, Erzurum’da ‘Sıfır Atık’ projesi kapsamında eğitimlerine tüm hızıyla devam ediyor. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan’ın başlatmış olduğu ‘Sıfır Atık’ projesi çalışmaları Erzurum’da hız kesmeden devam

Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü, Erzurum’da ‘Sıfır Atık’ projesi kapsamında eğitimlerine tüm hızıyla devam ediyor.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan’ın başlatmış olduğu ‘Sıfır Atık’ projesi çalışmaları Erzurum’da hız kesmeden devam ediyor. Erzurum Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü proje kapsamında şehirde çalışmalarına eğitimlerle sürdürüyor. Proje kapsamında özellikle eğitimler yoluyla bilgilendirmelere ağırlık verilmiş durumda.

ERZURUM’DA SIFIR ATIK SEFERBERLİĞİ

Çevre ve Şehircilik Bakanlığının vizyon projesi olarak kabul edilen ‘Sıfır Atık Projesi’ kapsamında tüm vatandaşların yanı sıra kamu kurum ve kuruluşları ile belediyeler, üniversiteler, sanayi kuruluşları, medya ve ilgili sektörlerin projeye katılımlarını sağlamak amacıyla çalışmalar destekli olarak devam ediyor. Bu anlamda Erzurum Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünden uzmanlar tarafından birçok kurum ve kuruluşlar ile öğrencilere, ev hanımları, vatandaşlara yönelik eğitimler, seminerler, bilgilendirme konferansları düzenleniyor.

İSRAFA SON!

‘Sıfır Atık Projesi’ ile israfın önlenmesi, kaynakların daha verimli kullanılması, atık oluşum sebeplerinin gözden geçirilerek atık oluşumunun engellenmesi veya minimize edilmesi, atığın oluşması durumunda ise kaynağında ayrı toplanması ve geri kazanımının sağlanması hedefleniyor. Sıfır atık yaklaşımının esas alınması ile sağlanacak avantajlar, verimliliğin ve temiz ortam kaynaklı olarak performansın artması, israfın önüne geçildiğinden maliyetlerin azaltılması olarak betimleniyor.

KAZANIM İÇİN ÇALIŞMALARA DEVAM

Konu ile ilgili olarak daha önce yapılan bir haberde konuşan Çevre ve Şehircilik İl Müdürü Rahmi Şenocak, “Sürdürülebilir kalkınma ilkeleri çerçevesinde kaynaklarımızı korumak, atıklarımızı kontrol altına almak, gelecek nesillere temiz ve gelişmiş bir Türkiye ile yaşanılabilir bir dünya bırakmak amacıyla Bakanlığımızın vizyon projesi olan ‘Sıfır Atık Projesi’ Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Sayın Emine Erdoğan Hanımefendi’nin takdirleri ve himayelerinde başlatılmıştır. Proje Öncelikle Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde sonra Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın merkez binasında uygulanmaya başlanmıştır. Öncelikle kamu kurumlarında başlatılan projenin daha sonra tüm Türkiye’ye yaygınlaştırılması hedeflenmektedir. Proje en kısa anlatımlı; artan nüfus, sanayileşme, kentleşme ve tüketim karşısında kaynakların korunması olarak tanımlanabilir. Yani çöp sahasına giden katı atıkların ekonomiye kazandırılması projesidir.” diye bilgilendirmişti.

DÖNÜŞÜM FAYDASI BÜYÜK

Geri dönüşüm faydası ise, bir ton atık kağıdın geri kazanılması 17 ağacı kesilmekten kurtarır. Yeni üretime kıyasla metal ve plastik geri kazanımı ile yüzde 95 enerji tasarrufu sağlanabilir. Atık camlar tekrar cam ürünlere, plastik atıklar Elyaf, dolgu malzemesi, otomobil parçası gibi birçok malzemeye, atık metaller ise tekrar metal ürünlere dönüşebilir. Organik atıklardan kompost elde edilerek toprak iyileştirici olarak kullanabilir.

ÖĞRENCİLER BİLGİLENDİRİLİYOR

Konuyla ilgili olarak Erzurum Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü, “Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Sayın Emine Erdoğan Hanımefendi’nin takdirleri ve himayelerinde başlatılan ve Bakanlığımızın vizyon projesi olan Sıfır Atık Projesi İlimizde uygulama ve eğitim çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor. Bu kapsamda, 27 Kasım 2019 tarihinde Dumlu İlkokulu öğrencilerine Sıfır Atık ve Çevre konulu eğitim verilmiştir. Eğitim sonunda Müdürlüğümüzce hazırlanan dokümanlar öğrencilere dağıtılmıştır.” bilgisini verdi.

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.