GÜNCEL
Yayınlanma : 13 Haziran 2023 22:50
Düzenleme : 13 Haziran 2023 22:51

DEPREMLER KORKUTMAYA DEVAM EDİYOR

DEPREMLER KORKUTMAYA DEVAM EDİYOR

Önceki gün Erzurum’da yaşanan depremin ardından vatandaşlar sokaklara döküldü. Son dönemlerde sıklaşan depremler vatandaşları hem korkutuyor hem de tedirgin etmeye devam ediyor.

‘DAHA ACIMIZ TAZE’

Merkez üssü Kahramanmaraş olan ve 10 ilde tarifsiz acılara neden olan deprem felaketinin acılarının taze olduğunu belirten vatandaşlar, ‘deprem felaketi nice canlarımızı hayattan kopardı, nicelerini annesiz babasız bırakırken nicelerini de evlatlarını yitirdi. Yani tarifsiz acılar yaşadık. Daha acılarımız taze ve son dönemlerde Erzurum’da yaşanan depremler bizleri inanılmaz tedirgin ediyor. Allah yardımcımız olsun. Devlet büyüklerimizden depremlerle alakalı olarak çalışmalar yapmasını istiyoruz.’ İfadelerini kullandılar.   

CEVDET ORHAN’DAN AÇIKLAMA

Merkez üssü Eğerti olan Aziziye depreminin ardından incelemelerde bulunmak üzere depremin yaşandığı Eğerti’yi giden Aziziye belediyesi başkanı Muhammet Cevdet Orhan yaptığı açıklamada, ‘Aziziye ilçemizde meydana gelen depremin merkez üssü Eğerti’deyiz. Hemşerilerimizle bir araya geldik, geçmiş olsun dileklerimizi ilettik. Köyümüzde yığma ve kerpiç birkaç yapıdaki kısmi deformasyon dışında hamdolsun herhangi bir sorun yok. AFAD burada, Kaymakamlığımız burada, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Müdürlüğümüz burada, Aziziye Belediyemiz burada. Allah beterinden saklasın! Korktuklarımızdan emin eylesin!’ ifadelerini kullandı.

GÖRÜR’DEN UYARI

Aziziye ilçesinde yaşanan 4,6 büyüklüğündeki depremin ardından Prof. Dr. Naci Görür, sosyal medya hesaplarından bir açıklama yaparak değerlendirmelerde bulundu. Görür yaptığı açıklamada, ‘Erzurum’da Eğerti-Aziziye’de 4,4 deprem oldu. Deprem bu bölgede KD-GB yönünde uzanan sol yönlü doğrultu atımlı bir fay zonu üzerinde, Dumanlı Fay Zonu. 1924 yılında bu zon üzerinde 6,9 Pasinler-Erzurum depremi var.’ İfadelerine yer verdi.