Erzurum ilçelerinde, İlçe Kaymakamlığı koordinatörlüğünde hazırlanan ekip ev ev dolaşarak 23 Nisan’da çocukları ziyaret etti. Çocukların bayramını kutlayan ekip hediyelerini verdi.
Erzurum’un dört bir yanından 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı büyük bir coşku ve heyecanla kutlandı. Çocukların büyük bayramı olan bu günde, Erzurum ilçelerinde çeşitli faaliyetler düzenlendi. Corona Virüs dolayısıyla evde kalmak zorunda olan çocuklara kaymakamlıklar aracılığı ile ziyaretler gerçekleştirilerek hediyeler verildi.
DOĞUM GÜNLERİ KUTLANDI
Tekman İlçesinde Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlama etkinlikleri Atatürk Anıtına çelenk sunumu ile başladı. Saat 10.00′ da başlayan programda sosyal mesafe kuralları ve diğer sağlık tedbirleri alınarak yeteri kadar personelin katılımı sağlandı. İlçe Kaymakamı, Belediye Başkanı, Milli Eğitim Müdürü ve personeller tarafından çocukla ziyaret edilerek çeşitli hediyeler verildi. Vefa Sosyal Destek Grubu personeli tarafından 23 nisan doğumlu 7-12 yaş grubunda bulunan çocuklar evlerinde ziyaret edilerek sürpriz doğum günü kutlamaları yapıldı. Tekman Belediyesi tarafından belirli aralıklarla tüm çocuklara ulaşacak şekilde günün anlamına uygun çeşitli çocuk şarkıları yayını yapılarak ilçedeki tüm çocukların bayramı kutlandı.
SOKAK SOKAK PALYOÇOLU EKİP
Oltu Kaymakamlığı, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nın 100. yıl anısına, sokağa çıkma yasağı olan çocukları unutmadı. Günün anlam ve önemine uygun şekilde hazırlanmış iki araç, Oltu’nun bütün sokak ve caddelerini dolaştı. Palyaçolar, balkonlarda onları bekleyen çocuklarla buluştu ve onlara çeşitli hediyeler dağıttı. Yaklaşık iki saat süren etkinlik boyunca bütün çocuklar gönüllerince eğlendi. Onlar için özel olarak hazırlanmış şarkılara eşlik etti. Bu vesileyle, Oltu Kaymakamlığı yaptığı açıklamada, “Programın hazırlanmasında emeği geçen tüm personelimize teşekkür ediyor; çocukla çocuk olmayı başarabilen yetişkinlerimizin Ulusal Egemenlik Bayramını tebrik ederken, yüzlerindeki gülücüğün hiçbir zaman eksik olmamasını temenni ettiğimiz tüm yavrularımızın Çocuk Bayramını en içten duygularla kutluyoruz.” cümlelerini kullanıldı.
SÜPRİZ ZİYARETLER YAPILDI
Narman Kaymakamlığı’ndan 23 Nisan’da yapılanları ise şöyle aktardı, “Çocuklarımızı mutlu etmek için tüm kurumlarımızla yanlarında olduk. Salgın hastalık nedeniyle, meydanlarda kutlayamadığımız 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını, evlerinde kutlayan çocuklarımızı yalnız bırakmadık. İlçemizde bulunan tüm kurumlarımız çalışanları, öğrencilerimizi evlerinde ziyaret ederek sürpriz yaptılar. Öğretmenleri, askerleri, polisleri, kurum müdürlerini ve çalışanlarını bir anda karşılarında gören çocuklar, şaşkınlıklarını gizleyemediler. Küçük öğrencilerimiz için bayraklar ve hediyeler hazırlayan ekiplerimiz, öğrencilerin bayramlarını kutladılar. Bu sürpriz ziyaretten öğrenciler kadar aileleri de mutlu oldular ve teşekkürlerini sundular. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramınız kutlu olsun sevgili öğrenciler.”
‘EVDE KAL’ MESAJI DA VERİLDİ
İspir’de de Koronavirüs salgını önlemleri nedeniyle 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlamaları, bu yıl okullarda değil evlerde yapıldı. Evlerin pencereleri, sınıf pencereleri gibi süslendi, odalar ve balkonlar Türk bayraklarıyla donatıldı. Salgının farkında olduklarını ve konunun ciddiyetini bir kez daha anlatan çocuklar ‘Evde Kal Türkiye’ mesajını vermeyi de unutmadılar. İspir Kaymakamlığı da 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı coşkusunu ilk kez okulda kutlayacakken virüsten dolayı bu zevkten mahrum olan Anaokulunda okuyan çocukları unutmayarak çocuklara hediyeler gönderdi. Bayrak, süs gibi çeşitli hediyelerin olduğu paketlerle evlerinin bir köşesini süsleyerek 23 Nisan coşkusuna aileleriyle ortak oldu. İlçe Kaymakamı Faruk Erdem’in öğrencilere yazdığı “23 Nisan mutluluğunuzu ve coşkusunu sizlerle paylaşıyorum.” mesajını içeren ve miniklere dışarı çıkmadıkları için teşekkür ettiğini belirttiği mektup da miniklere iletildi.
MUTLU ETTİLER
Tortum İlçe Kaymakamı Şaban Arda Yazıcı, Belediye Başkanı Muammer Yiğider ile birlikte ilçedeki çeşitli okullarda öğrenim gören öğrencileri evlerinde ziyaret ederek bayram sevinçlerine ortak oldular. Çocukların mutlu olmaları, bayramda yalnız hissetmemeleri için yanlarında odluklarını vurgulayan Kaymakam Yazıcı çocuklara hediyeler de verdi.
TEK TEK ZİYARET EDİLDİ
Yine Olur ilçesinde de benzer görüntüler yaşandı. Kaymakamlık, ilçe Milli Eğitim ile jandarma ev ev dolaşarak çocukların 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını kutlayarak hediyelerini verdiler. Çocukları mutlu eden yetkililer, onların karantina süreçlerinin nasıl geçtiğini sararak tavsiyelerde bulundular. Gerçekleştirilen bu faaliyetleri de İlçe Kaymakamlığı’nın hazırladığı bir video ile paylaşıldı.

