Genel
Yayınlanma : 18 Mayıs 2020 17:12

Bayram esnafa şifa oluyor

Bayram esnafa şifa oluyor
Uzun süredir işlerde sıkıntı yaşayan küçük esnaf Corona Virüsü ile daha da kötü duruma düşmüştü. Ancak esnaf Ramazan Bayramı öncesi işlerin hareketlenmesiyle rahat bir nefes aldı. Erzurum’da küçük esnaf kategorisinde iş yapmaya çalışan esnaf...

Uzun süredir işlerde sıkıntı yaşayan küçük esnaf Corona Virüsü ile daha da kötü duruma düşmüştü. Ancak esnaf Ramazan Bayramı öncesi işlerin hareketlenmesiyle rahat bir nefes aldı.

Erzurum’da küçük esnaf kategorisinde iş yapmaya çalışan esnaf son yıllarda bazı sıkıntılarla boğuşuyor. Yaşanan ekonomik sıkıntılar, işsizlik, büyük alışveriş merkezleri gibi etkenlere bağlı olarak oluşan tabloda en sıkıntılı taraf olan küçük esnaf, umutlu bekleyişini sürdürmeye devam ediyor. Özellikle Corona Virüsünden dolayı küçük esnaf daha da sıkıntılı süreçler yaşamaya başladı.

SONUÇLAR AĞIR OLDU

Corona Virüsü ortaya çıktıktan sonra tedbirler peş peşe geldi. Özellikle insanların evde kalmasına yönelik hareketler esnafı işlerini kesti. Sosyal hayatın bitmesiyle de işler neredeyse tamamen durdu. En büyük darbeyi alan küçük esnafın birçoğu maalesef dükkanlarını kapatmaya kadar sonuçlar çıkmaya başladı.

HAFİF HAREKETLİLİK

Corona Virüsü ile birlikte sıkıntı yaşayan esnafın birçoğu ekstradan borca girmek zorunda kaldı. Hepsinin genel umudu ise, Corona sonrasında işlerin hareketlenmesi oldu. Oluşan kayıp ve artan giderlerle başa çıkmakla uğraşan esnaf, yavaş yavaş işlerine başladı. Son 2 haftadır hafifte olsa iş yapmaya başlayan esnaf, daha da hareketli günleri bekliyor.

VATANDAŞ DIŞARIDA

Ramazan Bayramı’na çok kısa bir zaman kaldığı şu günlerde, Corona ile mücadeleden de başarılı sonuçlar çıkmasıyla alınan tedbirler normalleşmeye doğu düzenlenmeye başlandı. Bu kapsamda Erzurum’da da bazı kısıtlamalar kontrollü bir şekilde kaldırıldı. Tedbirlerin hafifletilmesiyle de birlikte vatandaş dışarıya çıkmaya, alışveriş yapmaya başladı.

ESNAF MEMNUN

Vatandaşın dışarıya çıkması, havaların ısınması ve Ramazan Bayramı’nın yaklaşmasıyla birlikte alışveriş hareketliliği de başladı. Eski zamanlardaki gibi olmasa da işlerin açıldığını söyleyen esnaf Ömer Tasa, “Çok sıkıntılı bir süreçten geçiyoruz. Millet olarak zor günlerden geçiyoruz. Uzun süredir doğru düzgün iş yaptığımız yoktu. Ancak son günlerde bayramın da yaklaşması ve normalleşme süreci işleri canlandırdı. Çok şükür işler şimdilik iyi. İnşallah bu bayram süreci bizlere ilaç gibi gelecek.” dedi.

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.