Erzurum’da önemli oranda uygulanan askıda ekmek, ihtiyaç sahiplerini mutlu etmeye devam ediyor. Corona pandemesi sonrası maalesef askıda ekmeğe olan ihtiyaç hayli arttı.
Askıda ekmek uygulaması Erzurum’da yıllardır birçok fırınında uygulanıyor. Bazı fırınlarda yapılan bu uygulama vatandaşlar tarafından da yoğun ilgi görüyor. Bu uygulamayı yapan fırınların bazılarında günlük 100’ün üzerinde ekmek askıya çıkabiliyor. Vatandaşın Erzurum’da yoğun ilgi gösterdiği uygulama sayesinde ihtiyaç sahiplerinin evine ekmek girmiş oluyor.
RAMAZAN’DA ÖNEMİ ÇOK
Askıda ekmek uygulaması Erzurum’un birçok yerinde ihtiyaç sahiplerini mutlu etmeye devam ediyor. Çoğu vatandaş tarafından yeterli görülmeyen bu uygulama, son birkaç yılda önemli oranda artış oldu. Vatandaş askıda ekmek uygulamasında önemli derece destek veriyor. Vatandaş, özellikle Ramazan aylarında büyük talep olan bu uygulama daha da artması gerektiğini düşünüyor.
HER FIRINDA OLMALI
Son günlerde, özellikle Corona olayının patlaması ve buna bağlı olarak oluşan yeni ekonomik düzen maalesef çeşitli sıkıntıların oluşmasına neden oldu. Askıda ekmeğe başvuru yapan ihtiyaç sahiplinin sayısı son bir ayda neredeyse iki katına çıktı. Fırıncıların verdiği bilgiye göre Erzurum’da çeşitli askıda uygulamalarının başlaması gerektiğini vurguladılar.
BAŞVURU ARTIYOR
Erzurum’da fırıncılık yapan bir esnaf, “Benim fırınımda bu uygulama birkaç yıldır var. Vatandaşımızda bu uygulamaya büyük destek veriyor. Bazıları kendine 2 ekmek alıyorsa askıya 5 ekmek bırakabiliyor. Tabi bu durum Ramazan ayında daha da artış gösteriyor. İhtiyaç sahipleri bu askıda ekmek ile günlük karnını doyurabiliyor. Bazı vatandaşlar uygulamaya 50 kuruşla destek verebilirken bazıları da 200-300 TL bırakabiliyor. Sonuçta yardımın küçüğü büyüğü olmaz.” dedi.
DAHA FAZLASI GELMELİ
Askıda ekmek uygulamasının önemine vurgu yapan esnaf, “Her ne kadar kabullenmesek de akşamları yatağına aç giren insanlarımız var. Bu bizim utanç kaynağımızdır ki bundan şüpheniz olmasın. Bu askıda ekmek görünüşten çok büyük bir özelliğe sahip. Peygamber Efendimiz ’in dediği gibi, ‘Komşusu açken tok yatan bizden değildir’. Corona olayı, Ramazan ayı derken askıda ekmeğe olan ihtiyaç çok arttı. Gelenlerin gerçekten ihtiyacı var bu uygulamaya. Adam geliyor ama ben askıdan ekmek almak istiyorum diyemiyor. Bunun yerine bir kağıda yazıyor ve öyle iletişim kurmaya çalışıyor. Durumlar çok vahim. Allah yardım etsin!” diye konuştu.
ŞÜKÜR!
Askıda ekmek uygulamasına destek veren bir vatandaş, “Şehrimizde bu anlamda çok güzel şeyler oluyor. Uzun yıllardır Erzurum’da askıda ekmek uygulaması vardı. Ben bu kadar zamandır tüm fırınlarımızda bu uygulamanın başlamasını beklerdim ama olmadı. Bu kadar olmasına da şükür diyorum.” şeklinde konuştu.

