Genel
Yayınlanma : 21 Mayıs 2020 13:26

Alışverişler başlamadan durdu!

Alışverişler başlamadan durdu!
Ramazan Bayramı’na sayılı günler kala Erzurum’da alışveriş hareketliliği başlamadan durdu. Özellikle bayramlık elbise satışları bu bayram neredeyse sıfır seviyesine indi. Bir Ramazan ayının daha sonuna geldik. Corona Virüs salgını tehlikesi altında geçen

Ramazan Bayramı’na sayılı günler kala Erzurum’da alışveriş hareketliliği başlamadan durdu. Özellikle bayramlık elbise satışları bu bayram neredeyse sıfır seviyesine indi.

Bir Ramazan ayının daha sonuna geldik. Corona Virüs salgını tehlikesi altında geçen Ramazan ayı Erzurum’da en durgun yılını geçirdi. Eski Ramazan aylarında olduğu gibi bu yıl ne alışverişte ne de akşam hareketliliğinde canlılık yaşanmadı. Eski Ramazan eğlencesi ve etkinliklerinin gerçekleşmedi bu yıl da bayramda aynı şekilde durgun geçecek.

BAYRAMDA YASAK VAR

Corona Virüs tedbirleri kapsamında, insanların can sağlığını korumak, salgının önüne geçerek durdurmak için Ramazan Bayramı’nda sokağa çıkma yasağı uygulanacak. Arefe gününün de içinde olduğu 4 günlük sokağa çıkma yasağı ve Corona Virüs sebebiyle bayram ziyaretleri ve gezileri yapılmayacağı için bayram alışverişleri de yapılmıyor.

ESNAFA BAYRAM YOK

Sokağa çıkma yasağı kararı verilmeden hemen öncesine kadar Erzurum sokaklarında önemli bir hareketlilik başlamıştı. İnsanlar bayram alışverişlerine yönelerek esnafın yüzünü güldürmüştü. Ama yasak kararı sonrası birçok sektör tamamen durdu. En başta bayramlık elbise alışverişleri ile ikram ürünlerinde satışlar sıfır seviyelerine kadar düştü.

BAYRAMDA HERKES EVDE

Erzurumlu esnaf, “Bildiğim kadarıyla Erzurum’un en garip Bayramı bu yıl olacak. Bayram denildiği zaman büyük bir hareketlilik, gezmeler, alışverişler, ziyaretler, misafirler, çocuklar, eğlenceler olurdu. Ama bu yıl Corona belası yüzünden her şey kötüye gitti. Ramazan ayının ilk günlerinden bugüne kadar zaten sıkıntılı süreçlerden geçiyorduk. Ramazan Bayramı’nda tam her şey düzelmeye başlıyor derken bu seferde yasak kararı çıktı. Karara karşı değiliz ama işlerimiz dibe vurdu.” dedi.

BAYRAM SONRASI HAREKETLİLİK BEKLENİYOR

Bayram sonrası işlerin açılacağını umut ettiklerini aktaran esnaf, “İnsanlar uzun zamandır evlerin. Pek dışarı çıkılmamasından dolayı alışverişlerde genelde gıda üzerine oluyordu. Ancak bayram sonrası Corona Virüsünü etkisinin azalması ve ilerleyen zamanlarda da tamamen yok olması, yine insanların yavaş yavaş dışarıya çıkacağından dolayı uzun süredir yapılmayan alışverişlerin hızlı bir şekilde başlayacağını umut ediyoruz. Söz konusu bu süreçte esnaf olarak kendimizi toparlayacağımızı düşünüyoruz.” diye konuştu.

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.